Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering av ny Ipod

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena..

förlorade min gamla IPOD Video på jobbet och köpt en ny nu..:rolleyes:

Undrar.. är det bara att plugga in den i datorn och sedan uppdaterar den sig självt?
eftersom jag har Itunes med all musik.. men tänkte att eftersom den är ny så behöver den ¨formateras¨ först?

Hur funkar detta?

Oxå.. undrar.. när jag laddar ner musik från CD till datorn så blir det ibland ¨knaster¨ som det lät på dom gamla LP skivorna? kan man få bort detta? i såfall hur?

hoppas på snabbt svar!

Ursprungligen av bertone:

Undrar.. är det bara att plugga in den i datorn och sedan uppdaterar den sig självt?
eftersom jag har Itunes med all musik.. men tänkte att eftersom den är ny så behöver den ¨formateras¨ först?

Det är bara att stoppa i den. Behöver den uppdateras för ditt OS så sköter iTunes om det också.

Ursprungligen av bertone:

Oxå.. undrar.. när jag laddar ner musik från CD till datorn så blir det ibland ¨knaster¨ som det lät på dom gamla LP skivorna? kan man få bort detta? i såfall hur?

Enda jag kan tänka mej är att du ska kryssa i "error correction" under Preferences/Advanced/Importing. Prova det.
Men prova också filerna på en annan dator så vet du om knastret är under uppspelning på din burk eller om det är permanent iom. en dålig rippning.

var hittar jag Preferences/Advanced/Importing? är det i Itunes?
satt och tittade men går bet.. har den i inställnigen på svenska..

sorry att jag e lite thick!

1
Bevaka tråden