Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod startar om sig vid låtbyte!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-16 23:39

Okej, jag har använt sökfunktionen men hittade inte någon tråd om detta.

Mitt problem är att min iPod startar om sig vid låtbyte. Jag har fått svar från Apple Service vad det beror på, men vet inte hur jag ska kunna fixa det på ett snabbt sätt. Det är så att vissa låtar inte kan spelas upp i min iPod, och därför startar iPoden om sig när den kommer till en av de låtarna. Alltså måste jag sitta och kolla igenom låt efter låt på iPoden för att hitta de "trasiga" låtarna (har ju typ 2000 låtar på den)? Eller kan jag hitta dom direkt genom datorn med nåt spec. program och radera dem? Behöver hjälp, det är SÅ irriterande när iPoden plötsligt startar om sig på "blanda spår" och man inte vet vilken låt det var den inte kunde spela upp...

... förresten hur kan det komma sig att man kan spela upp en sån "trasig" låt via iPoden på iTunes utan problem? Kollade ju infon hos den låten och jämförde den med infon hos en normal låt, men hittade inte alls något som skiljde dem åt...Hjälp! Vore tacksam för svar!

//Suss

Kanske
iPod: About compatible song formats
kan ge nån ledning?

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-18 04:07

Nope.. På all info ser de "trasiga" låtarna precis likadan ut som de hela.. Väldigt konstigt! Men tack ändå..

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-18 04:11

Förresten jag borde lägga till att problemet uppstod när jag uppdaterade iPoden till den nyaste programuppdateringen som kom efter 12 sept.. Innan dess har den aldrig startat om sig såhär.. Kan det vara prgramvaran som är tokig?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-22 19:53

jag har precis samma problem!

det börjar bli riktigt jobbigt eftersom jag även har Rockbox installerat på iPoden, och när jag kör iPoden i hemstereon använder jag iPodens orginal firmware. så när en "trasig" låt kommer upp, startas iPoden om och går in i Rockbox. Otroligt enerverande!

om någon vet hur man ska göra för att slippa det så skulle jag bli väldigt glad!

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-22 22:12

Jo jag med som sagt.. Nu har jag suttit och flippat igen om 250 låtar och hittat SJU trasiga låtar som jag raderat, men värt o slösa tid på det.. :/

• Medlem
  • Storuman
  • 2008-01-08 17:06

Hm, ok, nu efter den senaste uppdateringen är allt helt ok. Bra!

1
Bevaka tråden