Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"iTunes har upptäckt en iPod i återhämtningsläge"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla.

Allt som oftast när jag ska lägga in eller ta bort musik från min iPod Nano 2 gen. så klagar iTunes på att min spelare är i återhämtningsläge och "Du måste återställa denna iPod innan du kan använda den med iTunes."

Efter att jag har klickat på knappen Återställ, all musik har raderats så hittas spelaren igen, musiken synkas över och allt fungerar igen. Till nästa eller nästnästa gång jag ska synka, då kommer samma meddelande upp igen.

Är det någon som vet vad det kan vara för fel på min Ipod alt. iTunes?

Jag har installerat om iTunes och jag har de senaste versionerna av firmware och programvara.

Mvh
- Mikael -

  • Medlem
  • 2007-01-08 16:58

Hej!

Jag hade samma problem, klickade på länken ovan och fann att det var bokstäverna för diskarna som började bråka. Jag hade en extern hårddisk som gjorde anspråk på F: och min iPod ville också ha den.

Nu bråkar de inte längre min kära iPod tickar snällt på volym G:.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-24 18:06

Hej

Jag har samma problem som ni har/hade. När jag återställer min ipod via iTunes så återställer den som vanligt, men när den sedan ska kopplas till iTunes så får jag samma medelande igen att jag måste återställa.

Kan någon beskriva punktligt vad jag måste göra?
Det skulle vara mycket upskattatO:-)

  • Medlem
  • 2007-03-25 01:40

Gör som det står i länken som looserdale har postat. (Start->högerklicka på "Den här datorn" ->Hantera->Diskhantering. högerklicka på iPoden->Ändra enhetsbetäckning och sökvägar->Tryck ändra och välj en bokstav lite längre ned i alfabetet. klart!) Jag får detta problemet ibland utan att ha någon främmande enhet inkopplad, då kopplar jag bara ur iPoden en gång och sen in igen så funkar det. Kan vara något att tänka på innan ni formaterar direkt, ibland kan en omstart av iPoden behövas (soft rerset).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-30 11:31

Shysst Muppo!
Nu funkar den perfekt igen!

tackar

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2008-08-23 15:42

jag har en ipod touch och samma sak har precis hänt mig nu när jag jailbreakat den i 2.0.2 vet ni något sätt jag kan få bort texten på? jag förstår inte riktigt det där muppo har skrivit för jag hittar inte ipoden.

Hej Eklunds och välkommen hit till 99.se ! Ser att du gör ditt första inlägg. Kommer ihåg när jag började här för ett halvår sedan att det var lite svårt att veta var man ska skriva sina inlägg. Du skriver just nu i iPod Nano-tråden.
Skriv istället i iPod Touch-tråden så är det nog fler som kollar. Här är den: iPod touch - 99.se. Det är bra att läsa igenom några trådar först och hittar man inget svar så startar man en egen tråd.
Men om jag ska försöka ge förslag så är det att koppla den till iTunes och återställa den (det går ganska fort (ca en kvart tror jag det är) och att du sedan avmarkerar att du vill återställa den tidigare iPodens innehåll, trycker "nästa" och ger din iPod ett nytt namn. Sedan kan du synkronisera ned det du vill ha i Touchen igen. Jag utgår från att allt du har finns säkerhetskopierat på iTunes.

1
Bevaka tråden