Hallå.
Har fan provat en hel jääävla massa lurar nu rent ut sagt. Å inga är lika bra som ipods original.
Visst låter många lurar bättre. Men om man tänker på dessa småsaker som gör att ja lackar ur totalt.
Sladdlängd (för mig är originalurarnas sladd optimal).
3,5 mm pluggen. (ipods fortfarande optimal).
Design (still ipod).
Spela "högt" utan full volym (ipod).
Så vad F*n ska man ha för lurar??? förstår mig inte på detta.
Måste ju även säga att ljudideal är olika som hmm ja olika Så diskutera inte ljud här utan ge mig bara tipps på lurar så kan ja kolla själv.
Har provat följande lurar till min nano G2.
Creative Ep630. (bra design och sitter skönt). Dock får sega å driva må hända lite dovt ljud.
Sony nått 71 (ni vet vilka det är;). Sladden är för kort eller för lång bara ä välga vilket som svider minst för den situationen. Dessutom för segdrivna. Annars helt ok ljud.
Sennheiser MX350 billiga men låter "lite" dock ganska korrekt. Men de är ganska osköna. Volymen är helt ok.
Har inte lust att spendera mer pengar på lurar då jag ändå använder originalet istället å visst ljudet är inte det roligaste men den kompromissen tar ja då de inte låter helt åt skogen. Måste påpeka att ja använder lurarna till nano G1 pga att de är snyggare och sitter bättre, men det är ju en smaksak.
Nå? kanske låter detta som en redigt seg tråd. Men ja tror det är många som känner likadant, kan man ju hoppas iaf.
Så om ni orkar läsa å ge mig nått tips så tipsa på bara. Tack för ett fint forum.