Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubletter från spellistor!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-05 17:52

Jag har noterat en ganska irriterande sak på närmaste tiden med min Ipod.

Problemet är följande; Du har ett album säg Anna Ternheim - Separation Road. På detta album finns det en viss låt med som man gillar.

Sen så skapar man sig en spellista på sin mac, alltså inte på Ipoden, där en av låtarna från nämnt album finns med. Då blir det helt plötsligt så att när man för över spellistan som låg på datorn in till Ipoden att den dubblerar låtarna. Så nästa gång man är inne i "Separation Road" så ligger den låten som man också har på en spellista 2 gånger?

Har jag missat nåt eller är det hela en miss från Apple?
För exempelvis kan du ju inte lägga in samma album 2 gånger inte samma låt heller när det kommer till iTunes och iPod. Men om man skapar en spellista så verkar det som att man går runt systemet så iPoden inte förstår att den redan har låten på sig.

Någon som vet hur, vad och varför?

När du gjort en spellista, lägger du till låtar från iTunes Bibliotek då eller tar du in mp3:or från disk igen?
För i det senare fallet komemr du att få dubletter.

• Medlem
  • 2006-12-10 14:21

Bara låttar från mitt eget bibliotek, alltså samma bibliotek som Ipoden har.

Jo men om du drar dom från hårddiskbiblioteket till ipodbiblioteket lägger du till dom en gång till och då dubblar du ju filerna...;)

1
Bevaka tråden