Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden går inte att starta!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått ett konstigt problem till min iPod. Har letat på forumet men inte hittat samma fel (förutom ett gammalt inlägg från somras, med samma problem, fast ingen hade svarat på det).

När jag startar min iPod, så kommer det en lysande svart skärm med ett vitt äpple (startskärmen), sen står den så i kanske 15 sekunder, sen låter hårddisken på nåt sätt (ungefär som när man stänger av en dator, fast mycket tystare), skärmen slocknar, sen slås den på igen. Så här fortsätter den om och om igen. Hur ska jag göra för att fixa det här?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 12:30

Min gamla Mini råkade ut för samma problem. Det visade sig vara hårddisken som gått sönder vilket ledde till att iPoden försökte boota om och om igen men inte hittade något lagringsmedia. Fick disken utbytt på garanti. Det gick inte att återställa den och om jag väntade ett par minuter kom ikonen med en ledsen ipod upp.

Jag kommer dock in på hårddisken genom Disk Mode, så jag kommer åt mina filer, men jag vill ju kunna lyssna på den också! Och jag har ingen garanti kvar, såvitt jag vet :/

*puh*

Jag fick göra en fabriksåterställning, men nu funkar ipoden igen, som tur är!

1
Bevaka tråden