Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder vid sidan om låten som spelas?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en relativt ny användare av iPod nano (köpte min i oktober detta året) och jag tycker mig ha sett på reklamer att när man spelar låten så kan man se en bild brevid på albumets framsida eller om man kan och isåfall hur fixar man detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-16 17:06

har du ett itunes store konto så man du trycka > hämta bildmaterial till albumen, och då kommer de in i din iPod.
har du inte det så kan du laddaner albumbilder från tex. google och lägga in de manuelt
markera albumet > visa info > bildmaterial och där är det bara att dra in bilden.

och så ska du markera visa bildmaterial på iPoden (eller något liknande står det) när du kopplar in iPoden.

Ursprungligen av troy100:

har du ett itunes store konto så man du trycka > hämta bildmaterial till albumen, och då kommer de in i din iPod.
har du inte det så kan du laddaner albumbilder från tex. google och lägga in de manuelt
markera albumet > visa info > bildmaterial och där är det bara att dra in bilden.

och så ska du markera visa bildmaterial på iPoden (eller något liknande står det) när du kopplar in iPoden.

Nu har jag gjort det som står skrivet här men det visas fortfarande ingen bild. Varför? Kan det vara någon annan inställning som ställer till det? Eller kan det bero på att jag har iPod nano Product Red Special Edition, att det inte går på just den? Min pojkvän köpte nyligen en den svarta nanon och på hans går det.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-27 16:32
Ursprungligen av markovic:

Nu har jag gjort det som står skrivet här men det visas fortfarande ingen bild. Varför? Kan det vara någon annan inställning som ställer till det? Eller kan det bero på att jag har iPod nano Product Red Special Edition, att det inte går på just den? Min pojkvän köpte nyligen en den svarta nanon och på hans går det.

Jo det kan tjorva om man lägger in bildmaterial på låtarna som redan ligger i iPoden, varför det är så vet jag inte men det brukar fixa till sig om man spelar upp hela spåret direkt efteråt (på iTunes).. Men om man lägger in bildmaterialet på låten när den ligger i iTunesbiblioteket och sedan för över låten till iPoden, brukar det inte va nåt problem..

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-16 19:26

Tänk på vilken storlek bilden har också. Är den mycket liten (100x100 eller mindre), blir bilden suddig. Lagom storlek är typ 200x200 - 400x400.. Har jag en mycket stor bild går det trögt för bilden att visas på iPoden.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 21:24
Ursprungligen av iNerd:

Tänk på vilken storlek bilden har också. Är den mycket liten (100x100 eller mindre), blir bilden suddig. Lagom storlek är typ 200x200 - 400x400.. Har jag en mycket stor bild går det trögt för bilden att visas på iPoden.

Är det så? För nästan alla skivomslag jag har i iTunes är mellan 600x600 - 900x900, bara för att det ska visas snyggast när man har CoverFlow.

fan.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-18 23:23
Ursprungligen av mario:

Är det så? För nästan alla skivomslag jag har i iTunes är mellan 600x600 - 900x900, bara för att det ska visas snyggast när man har CoverFlow.

fan.

För mig är det så iaf, men det kan ju vara en bugg eller nåt.. Har nyss uppdaterat iPoden till 1.2.1 så jag ska se om det fungerar med större bilder utan att den segar sig.. :rolleyes:

EDIT: Jag har en iPod Video..!!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-19 01:38

det kan nog vara det, eftersom det är en hårddisk och inget flashminne.. vetifan.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-17 05:49

Busenkelt!

Ursprungligen av markovic:

Jag är en relativt ny användare av iPod nano (köpte min i oktober detta året) och jag tycker mig ha sett på reklamer att när man spelar låten så kan man se en bild brevid på albumets framsida eller om man kan och isåfall hur fixar man detta?

Du har inte hört det från mig, men på en känd postorderfirma som heter G***a kan man busenkelt ladda hem skivomslag i lagom storlek. Klicka bara på "större framsida" under omslaget och ta sedan hem bilden. Se dock till att du lägger in omslagen i filerna i-n-n-a-n du för över dem till iPod. Annars kan det bli problem med visningen.

Om du inte har ett iTunes Music Store-konto kan du använda dig utav iTunes Art Importer som är ett program som hämtar bildmaterial ifrån Amazon.com (300x300pixlar) och lägger in dem automatiskt åt dig. Allt du behöver göra är att markera alla låtar du vill ha omslagsbilder till, trycka på förstoringsglaset och sedan på nedladdningspilen.

YVG Software Services :: iTunes Art Importer 0.9.2

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-17 15:37

Tackar Pontuslun..

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-19 18:58

Jepp men den har större skärm, så det här är verkligen en gåta.. Men du kan ju alltid pröva och se om det funkar på nanon!

1
Bevaka tråden