Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera och seg överförning.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-27 18:42

Har köpt en Ipod 30 GB nyss, men jag har lite frågor.(har läst runt som fan på forumet).
När jag nu lägger in ca 5 film-avsnitt så blir det ju som vanligt när jag kopplar in Ipoden att det kommer fram en text i iTunes att Ipoden uppdateras och en liten "mätare" börjar fyllas i om att det film-avsnittet tankas över till ipoden. Dock så när det första avsnittet är klart så står det att iPoden har uppdaterats men dom andra film-klippen tankas typ inte över...MEN på Ipoden står det fortfarande "Koppla inte från" med en varningsskylt((som att den överför)). Då är det ju lite konstigt att det INTE står i iTunes att den överför om nu Ipoden fortfarande har "Koppla inte från" texten? Och ca 5x350MB ska väl inte ta ca 1-3 timmar att överföra? Läste om att man ska uppdatera usb:n och det har jag gjort igår men fan de går segt ändå, eller går det verkligen så segt?((HAR USB 2.0))

En sak till kan man trycka nånstans i iTunes på "Uppdatera ipod" så man slipper dra ur kontakten och stoppa i den igen? Känns lite jobbigt att varje gång måsta ta ur kontakten om man glömt nån musik eller film ÄR som ni märker inte så het på de här så lite hjälp skulle va bra

En sista grej som jag kom på nu , är detta något att ha?

Artwizz ScratchStopper 5G | ishop.nu | 99kr
Förpackning om två stycken skyddsfilmer av följande sorter:

* fram, inklusive skärm
* klickhjulet
* baksidan

Vid avlägsnande lämnas inte några rester av lim på ipoden.

Vet inte hur ja ska få in bilder men gå in på följande om ni vill se hur det ser ut | ishop.nu > ipod video > fodral > 2:a upifrån

---- ------- --- -- ------ ---- -------- ----- --- ------------ - -- --- --- ---- --- --------- -------------------
Samma affär! 139kr.

AZofunk Zozen
A stylish cases for video ipod. An ultra slim case, only 1mm in thickness. Does not add any bulk to video ipod. Allows Easy access to all ports, dock connector of the iPod. Allows to place the video iPod in the universal dock without removing the case. Includes matching eraphone caps.

An elegant ipod video case with a smart design. Never have to be removed during use.

et inte hur ja ska få in bilder men gå in på följande om ni vill se hur det ser ut | ishop.nu > ipod video > fodral > 4:an uppifrån.

NÅGON IDE ATT KÖPA NÅGON AV DESSA?

Har du läst manualen?
Det är ett tips på vad du än ska använda dig av för produkt du inte är van vid innan.
Hur som helst står "Koppla inte ifrån"-varningen så länge du inte "matat ut" ut iPoden från datorn. Via iTunes, utforskaren eller "säker borttagning av maskinvara".

Varför enbart en film överförs har jag ingen aning om - är du säker på att alla inte överförts?
Har du "matat ut" och kollat på iPoden?

• Medlem
  • 2006-12-27 20:09

Manualen hjälpte då inte med det här..

Asså det går inte att mata ut den med "säker maskinvara grejen":S det står nån varningstext..men hur gör jag för att mata ut med itunes ? utforskaren ska ja testa med snrt.

• Medlem
  • 2006-12-27 20:21

Det har fixat sig nu, själva problemet var ju i sig bara det att jag trodde att "koppla inte ifrån" texten stod där pga den överförde filer !:D haha smartass Så nu funkade det iaf när jag använde utforskaren..med vanliga "Säkert maskinvara ikonen" så sa den att man inte kan mata ut för att ipoden används av ett annat program..hade stängt av iTunes men men det funkar nu .TACK! Obs frågan om filmerna de löste sig.

Sen så var det ju några grejer jag tänkt att köpa som ni gärna får svara och skriva kommentarer om.

1
Bevaka tråden