Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Video Låst Sig.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, min ipod video har låst har låst sig, efter att jag kopplade från den från datorn så syns numera bara en obelyst bild av "koppla ej från " och holdsymbolen är där också ! har försökt med reset genom att hålla meny och playknappen men det händer ingenting, nån som har lite tips eller ?

----------
skynda såsett

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-06 16:45

Är hold-knappen på? Det är Menu + Select du ska hålla in samtidigt, alltså Menu och Mittenknappen.. Och när du kopplar bort iPoden från datorn måste du mata ut den först, det gör du i iTunes på pilen till höger om iPoden i den vänstra spalten. När du gjort det säger iPoden till när den är redo att kopplas bort, bilden "Koppla ej från" försvinner.

tack iNerd

jag använde inte mittenknappen utan playknappen, tänkte lite fel där ! tråd kan nu låsas !

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-01-20 22:01

Så man kan reset'a ipoden genom att hålla nere meny och mittenknappen?

Min ipod låste sig idag då jag lyssnade på nån mp3 låt som den kanske inte ville ha. Den stog helt still och var helt superlåst - den ville inte ens släcka skärmen, utan den bara stog still på noll sekunder på låten. Som tur va var batteriet nästan slut så jag lät den bara stå på nån timma och så var det finito - men skulle detta kanske vara en lösning om den gör samma sak igen?

Orfeus:
Ja.
Det är första lösningen.
Och lösningen på de flesta problem med iPoden.

1
Bevaka tråden