Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med felaktigt antal inlägg i profiler

Tråden skapades och har fått 371 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Inget är som väntans tider ! Nu har det gått en vecka till.:confused:

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-14 10:00

Jag anmäler mig som frivillig test-pilot för scriptet, har förlorat inlägg och Pro-status.

Antalet inlägg spelar ingen större roll - jag hävdar mig på andra sätt (storleken spelar ingen roll sa han som hade begåvats med begränsade resurser), men Lounge och avatar satte guldkant på tillvaron.

Och här är en länk:
http://www.99.se/mobiltelefoner/25801-para-t68i-utan-display.html

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:32

Jag vill också få min gamla användare återskapad, nu verkar jag vara ipod-forumsprofil enbart, medans min gamla 99mac med 99plus och alla trådar är borta..

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:32

Seriöst, jag vill kunna söka på mitt riktiga användarnamn. Om administrationen skiter i problemet kan ni väl iaf säga det, jag är medveten om att jag inte kan ställa några krav på en gratistjänst. (å andra sidan sitter jag ju och fånstirrar på Mac-reklam rätt stor andel av dagarna numer, så nåt slags motprestation kanske inte är orimlig?)

Att hålla på och säga "snart" månad efter månad är nog bästa sättet att få mej att lacka ur fö. Sätt upp en tidsplan, med marginaler, och håll den, även om det innebär att det dröjer ett tag.

Har inte sett tråden förrän nu, men har också upptäckt att jag inte har alla inlägg som jag borde ha, knutna till min profil. Kollade under min profil och där finns det inga N/A.
Går det fixa ändå?

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:33
  • Medlem
  • 2007-03-22 00:19

nä, troligtvis inte (tyvärr)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-22 00:33
Ursprungligen av Ma:

nä, troligtvis inte (tyvärr)

Vet du något som inte vi vet eller?
Lösning kommer för profilproblemen.

  • Medlem
  • 2007-03-22 07:38

nä, jag t r o r (som i "troligtvis")

  • Oregistrerad
  • 2007-03-24 15:29

3 månader. Och hur bra blev det? Inte ens idag är mitt konto fixat!
@ Moderatorer. Ni kan stänga mitt konto och kassta det åt helvete!
Ni kan väl slå ihop er med http://www.99restaurants.com/ och http://www.x99.se/ när ni ändå är igång? Nittionio..?? Herregud!

  • Medlem
  • 2007-03-24 17:20
Ursprungligen av killwithskill:

@ Moderatorer. Ni kan stänga mitt konto och kassta det åt helvete!

Fixat.

Haha. Skönt

Kul att administrationen också verkar ha övergivit den officiella feltråden. Gick rappt att avsluta ett konto iofs, men det fanns väl lite mer vilja där...

Hur ligger det till nu?

Jag kan ju fortfarande inte skapa nyheter eftersom mitt redaktörsskap försvann, PM:en är tråkigt att de är borta men nu börjar det ju ändå vara så länge sedan...och tidigare inlägg är bra att kunna se eftersom man kan leta och hitta på det sättet.

Kan ni inte bara ge en statusrapport igen...om det är så att scriptet inte fungerar så är det bättre att veta det. Jag och förmodligen många med mig gör ingenting med sina profiler i väntan på detta.

Ja... vad är det som händer!
Jag har fortfarande inte fått min Pro-Stämpel eller fått mitt konto fixat.
Jag har ju pröjsat och givit mitt stöd till 99:an i många år. Kan ingen se till att fixa detta!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-30 04:19

Instämmer. Det är ju April snart och flytten var väl i början av Januari, eller?

Riktigt, riktigt dåligt!

Björnström är för närvarande i Perth, Australien enligt sin iChat-status, vilket förmodligen är förklaringen till att missnöjesrådarna får breda ut sig utan svar.

Jag saknar Björnström på forumet - inte bara för att han uppenbarligen är den enda som kan sköta länspumpen som normalt håller den här skutan precis ovanför vattenlinjen, utan för att han också brukar skriva ganska underhållande inlägg

Blubb, blubb!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-04 15:20

Är det fortfarande i den här tråden man rapporterar fel på antal inlägg osv? Jag har troligen (som flera andra) fått min användare från iPod-forumet utan alla inlägg och utan plusstatus.

Skulle gärna ha tillbaka allt

Just det, en länk till en diskussion där jag har "n/a" inlägg.

Användarprofil fixad 2007-04-28. /Björnström

Senast redigerat 2007-04-28 19:33

Det här är ju rent ut sagt sorgligt... Det hänger alltså på en enda person att få rätsida på profilerna? Jag har erbjudit min hjälp tidigare, men det passade inte. Kanske dags att tänka om?

De berömda fördelarna med att bara drifta en site lyser med sin frånvaro kan man lugnt säga. Jag har fortfarande inte sett en enda positiv aspekt av sammanslagningen, men desto fler riktigt usla.

Mitt förslag är en medlemsavgift, skulle gladeligen betala några kronor i månaden får att få möjlighet att påpeka brister utan att få idealism-driften slängd i ansiktet varenda gång.

Det är ju mycket mer effektivt att tre sajters användare är beroende av en enda person. Tänk vad krångligt det skulle bli om flera personer kunde fixa såna här problem? Nu vet vi att det är Björnström vi ska gnälla på! Enkelt och effektivt! </ironi>

Att få någon slags kommunikation från den dynamiska duon Belak/Björnström tror jag skulle hjälpa mycket för stämningen, så man får veta om de överhuvudtaget är medvetna om problemen och om de har några lösningar på gång eller ej.

Det känns som utvecklingen gått i stå sedan februari/mars någon gång, och enda anledningen till att det inte varit någon massflykt från 99musik till exempelvis Studios forum är att de gjort en ännu värre omgörning, men annars tycker jag det varit mindre aktivitet än tidigare.

Många verkar ha fått tillbaka sina profiler med rätt status och rätt antal inlägg. Jag saknar dock fortfarande rätt antal inlägg i min profil. Kan detta fixas till? Tråd där jag har n/a inlägg: http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/110315-vadae-haender-med-datorn.html

Äntligen har jag hittat ett inlägg där jag har N/A.. Här är den http://www.99.se/macnyheter/53637-nya-skaermar-fran-formac.html

Hoppas det kommer funka få tillbaka sina inlägg.

Ursprungligen av Björnström:

- Du gör en anmälan i denna tråd och skickar med en länk till ett gammalt inlägg du skrivit där texten "inlägg n/a" finns med.

Då ska vi se hur snabbt detta åtgärdas... här kommer en tråd som jag startade den 6 oktober 2001 - bör duga för inlägg n/a som finns med i den sidans text.

http://www.99.se/koepa-mac-koeptips/11689-konkursauktion.html?highlight=olle%40mac.com

Mvh,
Olle@mac

Kör väl också ett n/a inlägg från 2003, ifall jag inte gjort det tidigare. Trägen vinner !"
http://www.99.se/mobiltelefoner/19876-hurra-nu-funkar-bluetoothen-i-p800.html?highlight=adress%40mac

Eller här t.ex:
http://www.99.se/ljudproduktion/24906-musik-dvd.html

Inte från april 2003 men i alla fall 2003...

Lite över en månad sedan nu sedan senaste status-inlägget från en administratör.

Jag hoppas ni har förstående för att många av oss drabbade inte hyser någon större tilltro till att problemet kommer att lösas - men överraska oss gärna.

I vilket fall, antingen löser ni problemet så som det är sagt - eller så går ni ut med ett officiellt uttalande om att problematiken är lagd på hyllan, och att det inte kommer att åtgärdas.

Antingen eller, hur svårt kan det vara?

Ja, faktiskt.

Det börjar kännas tveksamt om det är någon som bryr sig.

Några har ju betalt för saker som försvunnit, men annars att som jag tappa möjligheten att skriva nyheter, kolla tidigare inlägg och tidigare PM är tråkigt. Mindre jobbiga saker är ex avatar, antal inlägg, medlemsdatum mm.

Men, berätta gärna hur läget ligger.

  • Medlem
  • 2007-04-19 17:20

Det är bara Björnström och Martin Belak som kan ge några svar. Jag kan inte göra ett dyft tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-20 10:50

jag måste erkänna att jag börjar tröttna på att det inte händer någonting, och speciellt att det inte kommer ut någon information...

Att man dessutom inte har tillgång till loungen längre är också irriterande..

Bevaka tråden