Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför låter musiken så kass på min dator?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

har lite issues med musiken på datorn här. När jag tar mina AKG K26:or och pluggar in dem i mina polares bärbara datorer (har testat ett par stycken) så låter musiken riktigt trevligt. Men när jag kör in dem i min stationära så låter det för uselt helt enkelt. Svårt att säga vad det är då jag inte är någon ljudingenjör men det är inte alls njutbart. Det låter helt enkelt livlöst. Jag använder då ett soundmax intergrated digital audio då jag inte kan koppla dem till mitt audiophile...
Någon som känner till något om detta...är det ljudkortet som buggar sig?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-08 16:17

Kollat inställningarna för ljud i windows? Om du t.ex. har windows inställt på "hörlurar" så låter det bättre (subjektivt) i hörlurar. Kan ju vara någon äcklig effektinställning eller nåt sånt också, eller olika EQ. Eller bara ett fruktansvärt dåligt ljudkort (integrerade är inte kända för att låta bra).

Stod på hörlurar och det lät ingen jättesklinnad när jag testade andra...är lur "hihi" på att det är ljudkortet....

1
Bevaka tråden