• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2007-01-08 21:02

Har skaffat mig en Selphy 720 som går att använda med Blåtand. Canon förspråkar sin egna enhet för 600:- BU-20, för det ska funka.
Så långt min kunskap går om Blåtand är: Blåtand är alltid Blåtand. Alltså borde man kunna använda vilken Blåtands adapter / Dongle som helst.
Igår köpte jag en Blåtand Dongle på Webbhallen Denna, Tecom Bluetooth. Den tändsupp och verkar funka i skrivaren, men min Mac hittar den inte.
Jag testade den i min gamla sunkiga Win 98se burk och instalerade den där (Donglen) och det verkade funka. PC:n hittar min telefon och min Mac, men kan inte komunisera mer än att de ser varandra. Det utesluter ju att Donglen inte skulle funka, den funkar alltså. Skrivaren går inte att instalera under Win 98se så jag kan inte testa PC-Skrivare med USB kabel änns. Så det utesluter att kunna få det att funka med skrivaren och Blåtand.

Så nu undrar jag om någon här har lyckats använda en Canon Selphy 720 med Bluetooth tillsammans med en Mac.

Sen finns det olika Blåtands standarder? En som passar med Mac och en som bara passar med PC. Tycker det inte verkar klokt om det skulle vara så.

Niklas