Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP C2D vill inte vakna

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-13 15:55

Är det både 15" och 17" som är drabbad?

Hade samma problem fast med en coreduo , problemet var dock lättlöst. I mitt fall var det Shapeshifter som spökade, rester från avinstallationen ställde till det. Rensa manuellt, installera om eller använd Onyx/cocktail eller nåt. Kolla även efter korrupta .plist filer (http://www.jonn8.com/html/pt.html) eller i terminalen "find ~/Library/Preferences /Library/Preferences -type f -name "*.plist" -print0 | sudo xargs -0 plutil -s"

Efter detta uppförde sig min maskin korrekt.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-15 11:59

Problemet kvarstår trots ändrad sleep-mode. Så idag väntar en ominstallation så kan man ju kanske avgöra om det är mjukvaru- eller hårdvarurelaterat åtminstonne.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-25 14:23

Ominstallation hjälpte inte, och felet inträffar även i Windows sleep-mode. Så det är helt klart hårdvarurelaterat. Det som känns mest troligt nu är att locket flexar så mycket i väskan att displayen trycker in någon tangent och väcker datorn. Kan man på något sätt ställa in så att datorn ignorera knapptryck när den är stängd eller stänger av möjligheten till clamshell mode, eller åtminstonne så att datorn inte vaknar av knapptryck (frågan då är ju vad man ska väcka den med?).

  • Medlem
  • Ale
  • 2007-02-26 14:45

Det låter som en mycket otrolig förkalring. Jag släpar omkring min dator i ryggsäcken hela tiden och har inte råkat ut för det sedan jag skrev senast i den här tråden.

Skummade genom tråden snabbt men såg inget om det, har du pratat med Apple?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-02-26 15:32

Märkte nu när jag skulle hem från skolan att datorn startade om i väskan för jag hörde tonen som hörs när man startar upp datorn innifrån väskan. Ska testa att ringa Apple när jag åker hem imorgon så får vi se vad dom säger.

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2007-03-03 23:33

Jag har också dessa problem men en MacBook Pro 17" Intel, den vaknar ibland i ryggsäcken, samt den går i vila, ofta när batteriet är lite dåligt, och vaknar ej, man får hålla ner powerknappen och starta om, har ej gjort nåt åt detta ännu. Verkar ha blivit värre på senare tid, den är ca 7 månader gammal.

Bevaka tråden