Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skum inloggning på X Server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag märkte något underligt med inloggningen på vår server (OS X Server 10.2.3) häromdagen. Jag har lagt upp ett admin-konto och resten är vanliga användarkonton (password server är på för att kunna hantera några Win-användare).

Jag kan logga in på servern med vilket användarnamn som helst om jag anger admin-lösen! Är det en bugg eller en feature, eller är det helt enkelt något skumt med min installation?

Har faktiskt inte tänkt på det.....men nu när jag läste det här så provade jag på min OS X Server och du har rätt....Man kan använda vilken användare somhelst med admin-lösenordet.....

Skumt tycker jag.....ser ingen egentlig fördel med det hela.....fast någon guru kanske kan förklara varför det är på det sättet.

Det är normalt. Det är för att användare xyz säger mitt konto är skumt. Ansvarig kan då logga in som xyz utan att kunna dennes lösenord. Man "är" xyz och har dennes rättighet osv. Läge att ha ett bra admin lösen med andra ord.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-04-01 15:20

Precis samma funktion finns i ASIP. Jag tycker det är en utmärkt funktion. Väldigt lätt att felsöka konton om man skulle behöva.

Tack för klargörandet!
Det är ju logiskt att kunna testa användarkonton på det sättet...

1
Bevaka tråden