Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam WiFI med WRT54GL

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte tidigare idag en WRT54GL efter att ha läst positiva omdömen om den på många ställen. Mina första intryck av den är dock inte alls särskilt positiva, den känns orimligt slö när man ansluter via WiFi, såväl vid vanlig surfning som vid nedladdning. Jag har inte gjort några tester, utan det är bara mitt allmänna intryck.

Jag har laddat ner DD-WRT men orkar inte flasha om firmwaren ikväll, men undrar om man kan förvänta sig prestandahöjningar med det.

Jag krypterar för närvarande signalen med WPA Personal och TKIP.

Kommentarer från andra användare av WRT54GL uppskattas!

Hm, jag råkade visst posta det här i fel kategori, så någon mod kanske kan vara snäll att flytta den till nätverkssektionen?!

Jag har hur som helst lyckats höja hastigheten något genom att byta kanal, men är fortfarande inte nöjd.

jag är grymt nöjd med min, jag har inga siffror på hastigheten men min uppskattning säger 30-50 MBit/s beroende på förhållanden, vilket borde vara helt i sin ordning. jag laddar utan problem utifrån i 3 Mb/s iaf.

(WRT54GL med en MBP C2D)

Jag har flashat den med DD-WRT v.23 och testat lite olika NAT Table-inställningar, och nu fungerar den alldeles utmärkt!

Marcus Wernvik: Kör du orginalfirmware, och om inte vilken har du?!

Jag kör helt orginal, jag har inte hackat några NAT-tabeller eller nåt sånt heller. Jag hade väl vissa planer på att flasha om den, jag var lite sugen på statisk dhcp, men jag har inte tagit mig för det än. Och eftersom hastigheten fungerar bra nu så kanske det är synd att börja mecka med den...

Nej, fungerar det bra med orginal firmware så är det väl ingen idé att flasha om.

Jag la in DD-WRT v.23 SP2 igår och det fungerar ännu bättre, men den tidigare versionen så segade nätverket ner rejält när alla datorer var uppkopplade, en wifi mac och en wifi pc samt en pc ansluten med sladd. Nu är det en rejäl prestandahöjning, men den enda nackdelen är att man behöver Internet Explorer för att fixa inställningar i routern.

jag har 2st linksys WRT54-routrar, en GS 1.1 och en GL. Du skriver att du måste ha internet explorer för att ändra inställningar, jag använder firefox och safari och har aldrig haft några problem att konfigurera några av mina enheter.

Jag rekommenderar att du installerar v.24 beta. Den har varit stabil de senaste 4 månaderna och man får många förbättringar i den nyare versionen. Var noga med att nollställa routern innan du uppgraderar för att undvika problem då det ibland kan bli lite strul om man inte gör det ordentligt.

PsychoSaurus: Det är endast med v.23 SP2 som jag varit tvungen att använda IE för att ändra inställningar, och jag verkar inte vara ensam om det. Men jag ska testa att lägga in v.24 betan senare idag, tack för tipset!

1
Bevaka tråden