Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få in tabeller etc. i word från PDF filer.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller just nu på att skriva en wordfil. Problemet är att jag måste få in tabeller, formler och dylikt från en "medföljande" pdf fil, jag får inte skriva av är det tänkt, så hur gör jag på bästa sätt? Kan man på något fiffigt sätt omvandla pdfen till word fil med bibehållen formatering eller liknande? Mitt eget försök gick ju inte så bra. Jag har Office X och CS 2 till förfogande.

Edit: Glömde nämna att jag behöver kunna redigera innehållet i tabellerna.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-10 19:45

I Acrobat ( inte i Adobe reader) finns ett verktyg "Select table". Om du öppnar pdfen i Illustrator så kan du plock i princip vad som helst ur den. lär funka med Photoshop också, men det har jag aldrig provat.

Gunnar, jag skall testa det.

Vad jag är ute efter med ett bättre uttryck är att konvertera PDF till en wordfil på bästa sätt, men alla sätt är väl bättre än inget sätt.

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-13 11:49

Annars kan du ju ta skärmdumpar från PDF:en och infoga som bild i Word.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-13 12:26

"I Acrobat ( inte i Adobe reader) finns ett verktyg "Select table"

Var då, jag har kollat varenda menyalternativ som jag kunde hitta?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-14 16:27

Enligt hjälpen så ska man använda textmarkeringsverktyget. När muspekaren kommer in över en tabell ska pekaren ändra utseende.

Jag kollade just och det ser inte alls ut som på Win-versionen som jag har på jobbet.

Jag prövade textverktyget, men jag lyckades bara få med mig texten, rutnätet blev inte inkluderat. Frustrerande, nya tag får det bli.

Efter lite mer trixande:
En omväg som fungerar är att extrahera den aktuella sidan i pdf-filen och spara den som en word-fil.

Jag har problem även vid extraheringen, jag är tvungen att ta en eller två sidor i taget, fler sidor åt gången gör ibland att vissa dokument då man öppnar i work ligger texten vertikalt och jag har inte funnit något sätt att räta upp den igen på.

Senast redigerat 2007-01-25 17:59
1
Bevaka tråden