Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar nya Photoshop 7.0!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick tag på nya Adobe Photoshop 7.0 idag som är helt carboniserad för MacOS X (såvitt jag har märkt). Väldigt trevligt faktiskt!

Jag börjar testa lite nya funktioner - bland annat "liquify" som jag tycker ser väldigt cool ut. (kan ha funnits tidigare - jag är inte någon Photoshop guru).

Imageready 7 medföljer också i samma paket.

Klicka på länken nedan för att se en 1152x870 pixlar stor skärmbild gjord ifrån min Powerbook G4/550.

Här är en stor bild på Photoshop 7.0

[ 11-12-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Liquify - funktionen

Liquify fanns i 6.0

• Medlem
  • International user
  • 2001-12-12 00:18

Är det helt lagligt?

Angående betor av Photoshop 7, såhär skriver killen bakom RailHeaddesign:

Photoshop 7.0x034 Leaked
It’s been making the rounds at the usual “places,” and people are beginning to post all manner of screenshots on their websites — but the funny thing is, the beta 34 they’re using is almost two weeks old. However, the changes made since this build was leaked aren’t evident insofar as the interface is concerned. All the “basic” code has been rewritten, and the whole application is now feature-complete — all that remains is fleshing out what bugs may crop up. To that end, Adobe will be letting loose beta 38 either tonight or tomorrow, and there’s now a real chance we may get a release date announcement in January, which would be wonderful to say the least.

Arrgh... Jag är så himla okunnig på vissa områden. Var kan man hitta denna kringflytande beta på Photoshop så att även jag kan se den och förfasas över att den läckt ut på nätet?

Jag dör av nyfikenhet snart...

Vad gör liquify - funktionen?

Liquify-funktionen är ett ganska kraftfullt förvrängningsverktyg som fungerar ungefär som Kai´s Power Goo gjorde. Det kan ungefär liknas vid att man smälter bilden och rör runt i den med lämpligt verktyg. Det är inte direkt den allra mest användbara funktionen i Photoshop, men den kan iaf vara rätt kul att leka med när man tröttnat på att cmyk:a krångliga foton

1
Bevaka tråden