Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskrimineras Mac-användare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vittnesmål om förtryckta Appleanvändare blir fler och fler. Homerun är bara ett exempel...
Andra exempel: adsl-tjänsten från Telia, Telenordia och Bonet.
- intern support på företag är sämre för Mac
- problem med internetbanker t ex Handelsbanken.
Håller du med om detta och känner du till flera områden där Macen diskrimineras? Jag tänker ta upp detta i en artikel i Computer Sweden.

Umeå Kommuns behandling av de anställda är ett bra exempel.
Systemet de beställde från Telia är ett annat. Telias klantighet, och ignorans.
Sök på forumen efter det.

[ 12-12-2001: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Hej!

Jag har inget att klaga på när det gäller BoNet faktiskt, men vill du ha en riktigt "stinky" story, så skall du dra fram det som hände i Bjärred (Lomma kommun) där det tog två år innan kommunens IT chef gick med på att låta skolbarnen få Macar. Politiker lärare och sydsvenskan var djupt involverade i denna infekterade debatt... Mer info kan du i så fall få privat.

MVH Mattias

Jag kan t o m berätta om personliga hot(!) från ledningspersoner på en av mina fd arbetsplatser mot människor som förespråkade/önskade macar på sin arbetsplats och som hemdatorer.

Kontentan av vad de ville säga var "Här kommer inga j-vla macar in igen!"

Men det tar jag helst privat om du är intresserad.

[ 12-12-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Mac utgör mindre än 5% av de totala dator användarna - det är väl inte konstigt att dom behandlas som en minoritet.

Om vi förökar oss som kaniner så är vi ikapp pc användarna på nolltid. År 2100 är PC användarna 5% eller nåt.

Vi kanske skulle göra ett litet annorlunda LAN party??

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Mac utgör mindre än 5% av de totala dator användarna - det är väl inte konstigt att dom behandlas som en minoritet.

Och det är såklart minoriteter ska behandlas illa eller vad då?

Oj, där trampade jag i klaveret!

Jag menade mest att när t ex en bank skapar en internetbank så satsar man först och främst på den plattform som är störst, och senare på dom mindre oavsett om det är Mac eller någonting annat.

Nu råkar det vara så att just Mac användare är en väldigt framstående och intressant målgrupp...(det är ju vi!)

1
Bevaka tråden