Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 5G låser sig efter 3 låtar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-01-10 23:51

Hej på er.

Har letat men ej funnit. Jag tänkte breskriva hela händelseförloppet för er och allt som jag har gjort och sen vår ni avgöra vad som är relevant eller inte.

Jo, problemet med min iPod 5G 30Gb är att den låser sig efter 3 låtar, när den 4e låten ska börja spelas så går den över men det händer inget. Sen låser sig iPoden och man får ta en Menu Select för komma igång igen. När man tittar på film så kan man titta på hela filmen utan den låser sig.

Problemet uppkom konstigt nog efter det att jag kopplat den till en XBOX360 för att kunna lyssna på musik på det sättet och när man gör det så låser den sig inte och man kan lyssna på hur många låtar som helst. Värt att nämna är att jag har den senaste mjukvaran i ipoden.

Det jag har försökt att göra för att lösa detta är att återställa enl vanligt sätt, in i macen och ta återställ (provat i både en mac och i en windowsburk.) Jag har provat att formatera om den i OSX utan någon framgång. Hittade något om att man kunde kontrollera firmwaren i iPoden genom ett kommando i iPoden, men får en väldigt enkel engelsk meny på skärmen och det görs lite tester för att se om något är fel, den hittar inget fel?

Kan det vara en låt som man har lagt till som kan göra detta eller är den Xboxen om förstörde den? Eller är det hårddisken som är kass?

Några förslag på lösningar? Ipoden är köpt i New York i en Apple Store i april, hur är det med garanti och sånt då?

Jag skulle gissa på att det beror på historien med xbox.
(Fråga ang detta: Hur navigerade du dig mellan artisterna och låtarna när den var inkopplad där? Hur såg displayen på iPoden ut?)

Garantin gäller hos apple oavsett var du köpt den.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2007-01-11 20:16

Ipoden hade den vanliga "koppla inte ifrån" skärmen, låtarna navigerar man genom xboxen på tvn. Hur kan xboxen påverkan den så?

Och man kan "mata ut" den som från en vanlig dator?
Alltså, att man INTE kopplar från när det står det?
Om man gör det kan det ställa tilll probelm(ja, det står ju jsut så för att man inte ska göra så).
Jag har aldrig testat xbox, men jag är förvånad och undrar över hur man navigerar bland låtar, artister etc...

• Medlem
  • Kalmar
  • 2007-01-14 22:38

Xoboxen har som en mediaspelare där man kan bläddra från olika enheter. Men när jag drar ur ipoden ur xboxen så är xboxen avstängd och då är ipoden som vanligt

ok, kan ju vara så att den inte automatiskt "matar ut" all extern maskinvara som jag tror en vanlig dator gör när man stänger av.
En möjlighet.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2007-01-15 15:07

Men vad tror ni att man kan göra åt det? Är det något som man kan fixa själv eller måste den in på service. Eller ska man köpa en ny?

1
Bevaka tråden