Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös säkerhet

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken typ av standard (WEP, WAP 40-bit, 128-bit) ska man välja för att få maximal säkerhet i ett trådlöst nätverk där Mac OS X samsas med Win 2000/XP? I min okunniga värld verkar det som om jag får det att fungera med Mac så kan inte PC logga in och vice versa

Idéer?

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-13 11:22

Skrev prov idag om nätverks säkerhet så som glad amatör kan jag åtminstånde skriva att det skiljer sig oerhör mycket beroende på vad man använder för märken.

Jag utgår från att du vill dela bredbands anslutning och överföra filer mellan XP och OS X... Jag gör detta med D-Link och det fungerar ypperligt. Sen kanske det beror på vilken modell.... Däremot kan jag inte gå in med Macen i D-Linken då alla inställningar blir lite hur som helst. Har inte undersökt varför ännu men...

Vad gäller säkerhet så är väl grundregeln att: Allt som är trådlöst går att knäcka!!! Men jag kör med WEP tex bara för att hålla grannarna ute från min 40Mbit lina. Då räcker det att jag byter min WEP kod var 4-5 dag! Då tröttnade han efter 3 ggr. Men det absolut säkraste är ju naturligtvis att köra med WAP! Får du det att synka så är det great!!! Bara att försöka sig fram. Det jag haft svårast att syna OS X och XP med är Netgear hos mina föräldrar - men kanske har de blivit bättre!

Hoppas du fått lite info iaf - någon kanske vill fylla på då jag är, som sagt - amatör!

1
Bevaka tråden