- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
Ni känner till hur det fungerar. En tråd där alla som beställt Apples nyaste pryl (som går att beställa alltså - än så länge är iPhone "vaporware") kan hänga och diskutera leveranstider och paketspårning. Själv har jag inte beställt någon. Ännu.
Jag har beställt Har velat ha en sedan 2-3 år tillbaka.
Har även skrivit ett intressant inlägg om USB porten i min blogg hehe http://www.bloggenpatrik.se/2007/01/11/vad-gor-usb-porten-pa-apple-tv-egentligen/
wunderbaren får ge lite intryck när du har den hemma... tvivlar på att någon annan kommer casha en såå
Hay.
Insåg just att jag inte har någon aning om vilken upplösning min Samsung PS-42S5H har. Jag har, även om jag inte vill säga det högt, fått den och har ingen aning om vad den klarar. Klarar den min kommande äppleTV tillexempel? Den har ju både HDMI och komponent...
det ska den klara.
men HD kan ju vara allt ifrån 480i till 1080p, hade jag fått köpa hade det blivit full HD. alltså 1080p. men nu är man lite mer medveten än för 1,2 år sen...
men jag håller tummarna...
Jag beställde en igår (via 99mac-länk). Vi får se hur den funkar. Just nu idag verkar det finnas många begränsningar (se annan tråd i detta forum).
Jag har försökt hitta en bra lösning på Mac->TV sedan flera år. Idag kör jag från en PowerMac direkt till hemmabiosystemet (via DVI-HDMI) och detta ger mycket bra ljud och bild i full HD (1920*1080). Problemet är att manövreringen suger eftersom TVn är uppsatt som en andra-skärm till den vanliga dataskärmen. FrontRow idag stödjer inte två-skärmsuppställningar utan kan bara rulla på huvudskärmen. Detta kan kanske ändras i 10.5 där FrontRow ska ingå som en integrerad del. Apple TV är ytterligare en möjlighet så jag har gott hopp att den optimala lösningen ska komma under våren...
Jag beställde en igår (via 99mac-länk). Vi får se hur den funkar. Just nu idag verkar det finnas många begränsningar (se annan tråd i detta forum).
Jag har försökt hitta en bra lösning på Mac->TV sedan flera år. Idag kör jag från en PowerMac direkt till hemmabiosystemet (via DVI-HDMI) och detta ger mycket bra ljud och bild i full HD (1920*1080). Problemet är att manövreringen suger eftersom TVn är uppsatt som en andra-skärm till den vanliga dataskärmen. FrontRow idag stödjer inte två-skärmsuppställningar utan kan bara rulla på huvudskärmen. Detta kan kanske ändras i 10.5 där FrontRow ska ingå som en integrerad del. Apple TV är ytterligare en möjlighet så jag har gott hopp att den optimala lösningen ska komma under våren...
Jag kan tipsa om Mira+irmottagare och fjärr (twistedmelon.com), det verkar riktigt smidigt. Jag kör med projektorn som andra skärm och sedan har jag ställt in Mira på att styra Mplayer och VLC samt Finder. Sedan använder jag ett finderfönster för att gå runt bland filmerna och öppna dem i mplayer och vlc. Båda kan starta i fullskärm på din andra skärm och projektorbilden blir tillräckligt stor för att man tydligt ska se vad filerna heter i Finder.
men HD kan ju vara allt ifrån 480i till 1080p, hade jag fått köpa hade det blivit full HD. alltså 1080p. men nu är man lite mer medveten än för 1,2 år sen...
men jag håller tummarna...
på din plasma har du juh 1024*768 stretched... du har mao rektangulära pixlar så ja... det funkar men visst... inte full 720p men skillnaden blir nog inte så jättestor tror jag... men jag vet inte.
Jag beställer två stycken imorgon - pappa är så filmfrälst att han kommer hoppa högt när den landar i brevlådan
Jag beställer två stycken imorgon - pappa är så filmfrälst att han kommer hoppa högt när den landar i brevlådan
känns som att en upnpströmmare kan vara minst lika värt för farsgubben eller?
Vad har ni fått för leveransdatum kommunicerade till er?
5:e mars står det på min beställning, men en tjej på AppleStore sa i förra veckan att de tror att leveranserna startar lite tidigare.
5:e mars står det på min beställning, men en tjej på AppleStore sa i förra veckan att de tror att leveranserna startar lite tidigare.
du ska INTE lita på tjejer! de bara luras. har du inte lärt dig det vid 45 års ålder? jag är 27 och har visst det ett tag.
det står i alla fall 20 mars om jag kollar min order nu...
tidigare sa hon? för Apple blir det ju alltid senare än beräknat.. Det är mer regel än undantag. äh. duck d.
Samma här, 5:e mars. Det blir en plåga värre än väntan på Tomten.
Ja jag har just blivit varse. Äppel-tv:n är försenad och kommer först andra halvan av mars. Min HDMI-DVI-kabel kom dock idag, tidigare än utlovat. Vad jag nu ska med den till, utan Apple TV...
De bara lovar och lovar... B)
Japp, Apple sade att det blir den andra halvan av Mars varefter deras aktie sjönk med 2%. Ni får tydligen vänta ett litet tag till, grabbar.
vilken aktie sjönk inte med minst 2%? TYKS - Tanganyika Oil...
Kan ni kolla er orderstatus, är det fortfarande 20:e som gälelr för er?
Japp, 20:e står det för mig, men dom ville dra pengarna från kontot för några dagar sen, då saknades det en (1!) krona så jag fick ett meddelande om det, men sedan har jag inte hört något. Kan vara ytterligare försening på gång kanske även om jag hört att det har börjat röra på sig på andra sidan pölen.
Har börjat leka lite, tyvärr är hdn för liten, jag har mycket mer än 35GB i iTunes. Bilder blir förvånansvärt bra, gränssnittet är väldigt snabbt. Mina gamla videopodcasts från SVT går ju nu att titta på, tyvärr är de inte i 16:9 - det blir alltså svarta kanter till höger och vänster, vanliga filmer som man transkodar i Quicktime blir riktigt bra kvalitet. Tyvärr tar det en fruktansvärd tid att koda om trots G5 Quad...
Jag kör på en 50-tum 1360x720 skärm och jag ser nu ett starkt behov av att byta upp mig till en full-HD med 1920x1200...
Vi har bara sett början av vad denna burk klarar av, det verkar vara massor med hack på G redan...jag ser fram emot ett enkelt sätt att installera alla codecs som finns till vanliga Mac OS...
Installationen är extremt enkel (enda jag inte har löst är hur jag kan skilja på Mac Book fjärren och ?TV-fjärren, oklara meny val vid ihopparning...)