• Medlem
  • Lund
  • 2007-01-12 01:47

Hej allesammans!, var god läs. Behöver hjälp!

Haft samma problem nu sen juli skulle jag tro, bara inte kunnat skicka iväg burken i 3 veckor för att få den lagad. För att gå till problemet så fungerar inte mina interna högtalare. Helt tysta. Har testat att starta om med alt/äpple/P/R som jag läste på apple.com/support skulle kunna hjälpa. Dessutom varit inne i midi setup och kollat på högtalarna ligger på 44.1. Självklart även inne i system inställningar och kollat. Till skillnad från de flesta på apple's forum, som haft problem med optiska grejjer så verkar mitt annorlunda. Inge lysande dioder(röda) här inte. Har överlevt tack vare ett par gammla lurar, således fungerar det alltså att koppla in hörlurar (allt verkar normalt här, datorn märker det och visar det i systemintällningarna osv).

Jag minns när det hände, och tror mig veta vad orsaken(inte lösningen ) kan vara. Satt och spela lite spel och lånade en kompis usb-lurar (fungerade på hans mac). Pluggade in dom men dom fungerade inte (tror iofs att, de då fungerande inbyggda högtalarna, fortsatte spela ljud med usb-lurarna inpluggade). Eftersom de inte fungerade så drog jag ut dom och sedan dess har inte de inbyggda fungerat...

Är student och anv. min dator flera timmar varje dag och kan inte skicka iväg den på lagning. Om ni kan hjälpa mig på ngt. vis är jag ytterst tacksam!

Tack på förhand
Axel