Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny med Garageband

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-01-12 08:50

Hej jag är en nybliven Mac ägare och använder Garageband.

Vart vänder jag mig/ eller hur får man tag på
flera mjukvaru instrument än dom som ligger i som standard?

Mvh
XTX

Det finns JamPacks man kan köpa.http://www.apple.com/ilife/garageband/jampacks/
Jag har allla Jampacksen och det är så mycket loopar och ljud att det knappt går att gå igenom allt. Det finns även sidor med gratis loopar om det är det du är ute efter och så finns det ju gratis mjukvaruinstrument också. Instrument finns tex här www.kvraudio.com. Kryssa i free och mac osx. Du kan ju också skifta till 99 mac och gå in på apple programvara för där finns garageband som disskusion.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-01-12 12:59
Ursprungligen av limpan2:

Det finns JamPacks man kan köpa.http://www.apple.com/ilife/garageband/jampacks/
Jag har allla Jampacksen och det är så mycket loopar och ljud att det knappt går att gå igenom allt. Det finns även sidor med gratis loopar om det är det du är ute efter och så finns det ju gratis mjukvaruinstrument också. Instrument finns tex här www.kvraudio.com. Kryssa i free och mac osx. Du kan ju också skifta till 99 mac och gå in på apple programvara för där finns garageband som disskusion.

OK tusen tack.

Jo jag såg att man kunde köpa jampacks, men jag vill endast åt instrumenten...inte loopar.
Men jag skall kolla på sidan du gav mig.

Tack.

Mvh
XTX

Du skriver inte vad du spelar själv, men är du gitarrist bör du skaffa EzDrummer och Guitar Rig 2. Med dessa mojänger får man ett äckligt bra sound på hela produktionen, sanslöst mycket bättre än man kan förvänta sig av GarageBand som ju är "gratis".

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-01-13 13:47
Ursprungligen av Tony Englund:

Du skriver inte vad du spelar själv, men är du gitarrist bör du skaffa EzDrummer och Guitar Rig 2. Med dessa mojänger får man ett äckligt bra sound på hela produktionen, sanslöst mycket bättre än man kan förvänta sig av GarageBand som ju är "gratis".

Jo jag spelar gitarr (rock & hårdrock om du vill veta)
Har väll spelat i typ 27 år, fast har just börjar med Garageband.
EZDrummer & Guitar rig2, vart hittar man dom?
Eller är det något som man måste köpa?

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-01-13 15:13

Tack,
Dom verkar coola.

Mvh
XTX

1
Bevaka tråden