Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Obundet pris i Sverige

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-01-12 11:07

Prisuträknat i Sverige för obunden iPhone?

På basis av Cingulars priser på bundna Treo med 2-års kontrakt, så borde en obunden iPhone vara runt 200 dollar dyrare, vilket ger runt 699 dollar för 4Gb och 799 dollar för 8Gb -->

Dvs, det borde bli ungefär: 6500:- för 4Gb och 7450:- för 8Gb , här i Sverige (inkl. moms)

Senast redigerat 2007-01-12 13:00

Usch, lite för dyrt för mig. Inte för att det inte är värt det (sjukt värd pryl) eller för att jag inte kan få fram pengarna. Med tanke på att man oftast alltid har med sig mobilen och att denna får ta betydligt mer stryk än andra prylar är ju risken stor att man betalar 7500,- för något som går sönder inom ett halvår. Kan se framför mig hur repad denna kommer bli redan första veckan. Finns ju iofs invisible shield som fungerat klockrent på min ipod, frågan är om det påverkar touchscreenen?

shit det kommer med nadra ord bli jäkligt dyrt frågan är om de kan få någon succé med en så pass dyr produkt...man får ju fasen en bärbar dator för de pengarna som går att göra betydligt mer på.

Man kan ju sätta invisible shield på klickhjulet så det ska nog inte vara något problem.

Tyska Amason har lagt upp iPhone till förbeställning och priset är satt till 899€ obunden... Nog så dyrt för mig i alla fall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-15 23:24

Okej, jag tycker att det kan vara så att vi missat en möjlighet.
Priserna var ju som sagt included 2-year contract, sa steve. Men som abonnemang är utformade här i Sverige och all annanstans också så betalar man ju för samtal och användande varje månad. Men iphonen kommer ju automatiserat använda skicka datatrafik via en massa kolla nya finesser (voice mail-grejen och pushmail), kan det inte vara så då att man betalar i förtid en fet summa för telefon och abonnemang i två år, så allt redan är degat och klart för. Det skulle i all fall revolutionera användandet av mobilen! det lär ju inte vara så men om?!?!

ok. Detta fattar inte jag ..

vem säger att Apples priser på iPhone inte är just operatörsuberoende ... men att iPhone endast fungerar med Cingulars nät pga av nya funktioner som Steve berättade om som Cingulars var tvugna att göra med deras nät så att iPhone fungerar med det ...

rent spontant känns det som många har stirat sig blinda på alla dessa abonemang där man betalar av telefonen under en 2 års tid ...

När väl iPhone kommer till sverige så blir dom eller den operatörer tvugna att bygga in nya funktioner i sitt nät så att iPhone fungerar med den .. precis som Steve har sagt och precis som Cingulars har gjort ..

så iPhone kommer att ha samma pris ... obundet eller ej ...däremot kommer inte iPhone fungera med alla nät utan kanske bara just 1 leverantör och därför blir man tvungen att skaffa den operatöreren för dom är dom enda som fåt exklusiva rättigheter att bygga in dom nya funktionerna i sitt nät som iPhone kräver ..

Steve jobs har även sagt att han önskade att iPhone endast skulle kosta 100$ och han tror att inom en viss framtid kommer iPhone att kosta 100$ så att alla kan ha råd med den ...

7450 kr för en iPhone ... ursäkta mig får dåligt språk men ... BULLSHIT!

Ursprungligen av Tussen69:

Steve jobs har även sagt att han önskade att iPhone endast skulle kosta 100$ och han tror att inom en viss framtid kommer iPhone att kosta 100$ så att alla kan ha råd med den ...

100 dollar? Det är väldigt billigt, ju.
Har svårt att iPhone kommer att kosta 100 dollar inom en överskådlig framtid. Fast. Det skulle vara roligt om den kostade det när den väl kommer. Även när den kommer till USA. Då kan man ju till och med köpa den och bara använda den som iPod!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 18:52

håller med lite... det enda revolutionerande med den är isf. att beredda att tala i telefon till en helt ny prislapp!

Ursprungligen av pgjores:

håller med lite... det enda revolutionerande med den är isf. att beredda att tala i telefon till en helt ny prislapp!

Jag ringer aldrig till nya prislappar...
de svarar så dåligt.

Jamenvafan, vänta och se- Mkt händer ju i telefonbranschen på ett halvår...
Ingen av konkurrenterna sitter ju med tummen i arschlet heller. de kommer ju
lansera saker för att konkurrera med den här luren.

Det är så långt fram igenom att allt bara blir diffust tyckande.
Å vaddå 7500 dyrt?! Ställ det i relation till K800i från SE när den kom. 6 lök.
Alla dessa lurar är ju svindyra de första 8 veckorna, för då skall ju "Fina Hansson" köpa lur - han som skiter i vad det kostar.... efter 8 vkr sjunker priset för då siktar man på dem som vill ha lur till vettigt pris.

Sitta här och messerscmitta om vad en lur kommer kosta här i sverige fram i September... ni kan ju lika gärna försöka sia om vädret eller nåt...

699/799 dollar blir snarare 7000kr/8000kr. Helt sjukt om du frågar mig.

Ursprungligen av iBjorn:

Prisuträknat i Sverige för obunden iPhone?

På basis av Cingulars priser på bundna Treo med 2-års kontrakt, så borde en obunden iPhone vara runt 200 dollar dyrare, vilket ger runt 699 dollar för 4Gb och 799 dollar för 8Gb -->

Dvs, det borde bli ungefär: 6500:- för 4Gb och 7450:- för 8Gb , här i Sverige (inkl. moms)

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-17 13:24

HAHA

poor people...

det sjuka i USA är att man betalar även för mottagande av samtal på mobilen... skitstörigt!

Är detta dyrt tycker ni?
LG's PRADA lur ser ju ut att komma med följande specar och pris;

Kortfattat, något mindre i storlek, mindre tekniska revolutioner samt högre pris á 778 dollar, då har man inget lagringsminne o tala om, tri-band och andra mindre balla saker..

http://www.engadget.com/2007/01/18/lgs-ke850-prada-official-iphone-says-wha/

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-01-18 19:49

Men kom igen.

Om man jämför lite så här då som steve visade på keynoten.

SE P990 + 8GB Nano = ca 7900 kr

Och för er som spekulerar i att den kommer att kosta uppåt 8000kr och tycker det är bullshit (jo okej det är dyrt). Så skulle jag köpa en iphone istället för en mobil och nano.

Och så sopar ju iphone banan med varenda mobil på marknaden just nu.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-01-18 20:43

Är det inte en fördel att den är, eller kanske kommer att blir, dyr?

Jag tycker det är störigt när man går och handlar en ny lur för kanske 4-5k kontant och veckan efter har halva stan samma telefon för att dom tecknat nå abb. hos Tre, där dom inbillar sig att dom får telefonen - sen kan dom inte ens använda den för att dom 1. inte har råd om räkningen överstiger 199/mån och 2. dom har ingen täckning med sin operatör.

Nej, hoppas den blir minst lika dyr eller dyrare än vad som spekuleras.

Eftersom denna mobil inte kommer att ha 3G när den kommer till Europa om ett år så kommer den inte att komma hos 3 eller Telenor och Tele2. Så den hamnar hos Telia eftersom dom erbjuder Edge och där kommer den kosta en hel del eftersom Telia inte är så billiga.

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-19 08:50
Ursprungligen av wrongturn:

Eftersom denna mobil inte kommer att ha 3G när den kommer till Europa om ett år så kommer den inte att komma hos 3 eller Telenor och Tele2. Så den hamnar hos Telia eftersom dom erbjuder Edge och där kommer den kosta en hel del eftersom Telia inte är så billiga.

om den ska komma ut i europa sen. så lär den ju komma i en ny version av den som har 3G.
men det lär ju ta ett bra tag innan den släpps här i allafall, något år kanske.

Telia é bäst!

• Medlem
  • Solna
  • 2007-02-17 10:35

Har svårt att tro att dom släpper den i europa utan 3G, och ja den kommer vara dyr när den lanseras....

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-07-08 17:07

Enligt denna länk så kommer den att ligga på 329 pund vid release i UK i december. Det skulle väl motsvara ett svenskt pris på 4495 sek i Apple Store för 8 gb? Lite väl billigt tycker jag, men då lär den ju sälja som smör..

http://www.engadget.com/2007/07/06/iphone-briefly-shows-up-on-amazon-uk-with-price-date/

1
Bevaka tråden