Hej. Nu när hysterin kring lanseringen av 99.se 1.0 mer eller mindre har lagt sig så postar jag det här nu.
Jag har funderat på att göra det tidigare, men tvekat då jag vetat att ni har haft så himla mycket att göra. Hur som helst...
1. Logotyperna
Jag tycker att logotyperna till 99.se, 99ipod och 99musik ser lite halfärdiga ut.
Det tog ett tag innan jag såg vad som var fel, sen kom jag på att de saknar skugga.
Titta på bilderna som jag bifogar:
Och jämför dem med 99macs logotyp här:
2. Knapparna
När man är inne i de olika forumen och vill göra att nytt inlägg, en ny tråd, vad som helst så finns olika knappar till det. Knapparna är i olika färger beroende på vilket forum man är i. Utom när man är i det delade Feedback-forumet som ligger direkt på 99.se.
Där är knapparna bruna, istället för gröna som de borde vara.
Det saknas alltså gröna knappar.
3. Låsta trådar
När man går in på ett forum och ser en tråd som är låst så har tråden vBulletins standardikon, det är ju inte så snyggt.
För ett litet tag sedan så hade även flyttade trådar den gamla standardikonen, det varierade lite. Ibland så hade de den nya ikonen, ibland hade den gamla.
Jag bifogar bild på ikonen för en låst tråd, och en ny för flyttade:
Sedan, när man är inne i en låst tråd så är knappen där det står att den är låst lite konstig:
Jag vill minnas att det inte var så förut, utan den knappen såg ut som knapparna för nya inlägg etc. ser ut.
Ordna det, tack. Och kom ihåg att göra en knapp till varje forum, inklusive en grön.
4. Smilisar
När man är inne i det avancerade svarsläget så ser man en smilispalett där man kan välja olika smilisar. Inget fel med det, förutom att en del smilisar är fel.
Jag minns att jag var en av de som var emot de nya smilisarna, och ville ha kvar de gamla, men nu så tycker jag mer om de nya. Har till och med liknande på mitt eget forum.
När man väljer en av de gamla smilisarna så blir det inte ens den i inlägget. Det blir den nya varianten av den smilisen.
Det var allt ifrån mig just nu.