Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya AirPort Extreme lan hastighet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det verkligen bara 10/100 portar på den nya? För att vara en helt ny produkt av ett företag som har haft gigabitnätverkskort i sina datorer ett bra tag, så tycker i alla fall jag att det är skumt. Och sen är det ju bara tre portar... Vem snodde den fjärde?

Har en Dlink som jag tänkte pensionera/skrota men det blir nog till att leta vidare, tyvär för den nya AirPorten är riktigt snygg och det är en apple.

För 1695kronor tycker jag att man kunde få mer... (snabbare portar och en till)

Har jag fel? Eller är alla bara glada att det kom en ny version?

För den trådlösa delen så verkar det inte påverka något hastighetsmässigt, men kör lan och har gigabit i datorerna så kan det inte vara så kul. Tycker att det var en stor miss från Apples sida

Men som ren AP måste den fungera bra, ska beställa en till företaget och slänga D-linken som bara strular.

jag vet också att man oftast inte använder hela gigabit hastigheten, men nu har jag tre pc med gigabitkort och en macbook ochså den med gigabit. Macbooken kör jag ju oftast trådlöst, men ibland vill jag föra över några GB data och då kopplar jag in sladden. Att föra över 10GB med trådlöst 54Mbit är rätt trist, att göra det med 100Mbit funkar, men när alla komponenterna har Gbit-kort så vill jag ju köra det.

1
Bevaka tråden