Hejsan alla glada 99are
Detta är faktiskt min första post på 99ipod
Men nu måste jag gnälla.
Jag har behandlat min ipod med respekt den är inte repig och har fungerat bra tills för några veckor sen. Helt plötsligt så dog musiken. Jag tittade på displayen och den visade att musiken spelades men det kom inget ljud från mina porta pro. När jag sen försökta byta låt så gick det inte. Det gick inte heller att gå tillbaka till menyn eller göra något alls. Hela skiten hade hängt sig.
Eftersom jag inte är totalt ipod noob så vet jag att man kan tvinga den att stänga av sig genom att hålla inne meny och select. Japp ipoden startade om och apple loggan kom up och lyste.
Men vad är detta? "Select language" kommer up. Ok då tar vi svenska, sen hade ipoden raderat bort allt som fanns på den. Bra!!!!!!!!!!
Inte nog med det, när jag satte på ipoden nästa gång kom det upp en "ledsen ipod" gubbe vilken innebär att hela skiten är trasig.
Jag ringde apple support och bad dem koppla mig till reklamation eftersom jag har haft ipoden i ca 1,5 år. Där fick jag prata med någon "Jonas" som tyckte att jag skulle uppna ipoden och ta kort på felet? Jag sa då till Jonas att man inte öppnar en electronisk apparat och för det anndra så kanske det inte sysns vad felet är. Men Jonas tyckte bestämt att "om det var fel på ipoden så skulle jag se det om jag öppnade den".
Sen ringde jag och min far apple supporten typ 6 gånger var till och åkte runt hela göteborg och försökte lämmna in den. Alla skylde på varandra så det funka inte det heller.
Sen fick min pappa nog och kontaktade ARN. Enligt svensk lagstiftning har apple skyldighet att ta emot alla reklamationer vilket de ger blanka fan i.
Kort sagt, 3500 kr i sjön
Förslag på vad jag kan göra?