Är inte riktigt en switcher men har endel "nybörjarfrågor" iaf. Någon moderator får väl flytta denna tråd om den inte passar här...
1) Hur ändrar jag ikonen på "Dator"? När jag kollar på Info så står det att jag endast har behörighet att läsa, trots att jag har det enda kontot på min burk...
2) Just nu har jag alla mina låtar i iTunes som mp3or med 160 kbit/s ... skulle jag tjäna massor med hårddiskutrymme om jag kodade om dem till AAC (Apple lossless?) i lägre bitrate - utan att tappa märkbar kvalitet?
3) Just nu har jag strukturerat mina foton så jag lagt dem i mappar med år o månad och sedan importerat dem itill iPhoto. Jag undrar om det sparar plats om man importerar dem direkt till iPhoto, att man slipper massa konstiga alias i iPhotomapparna och grejer ... eller är det5 bara en jädra massa onödigt jobb?
4) Finns det någon plugin eller inställning till Mail.app som gör att länkar öppnas bakom Mail istället för att lägga sig överst? Har den funktionen till NewsFire men hittar inget liknande i Mail....