Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac version 3

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När vi nyligen uppgraderade 99mac till version 3 innebar det massor av förändringar för oss medlemmar. Det tog oss en vecka att göra dom inställningar som var absolut nödvändiga och det återstår fortfarande en del att göra.

Nu skulle vi vilja veta om ni har vant er med nya 99mac.com?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-01 22:25

100% efter tre inlägg känner att det är helrätt...
Undrar om det är en rättvis siffra?

Naturligtvis behövs det fler åsikter.

Vi håller på att implementera version 3.2 redan (3.1 var ny förstasida) med flikar på alla delar av 99mac.com.

Sedan kommer en ny cool kalender i version 3.3. Och sedan...

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-04-01 22:40

När jag sitter hemma på PCn så får jag en ful ruta som säger "Connection closed by server" när jag skickar saker, typ denna poll. men dom blir ändå reggade..

Sluta mobba min stackars PZ, den kan inte rå för att den har WinXVirus på sej!

• Oregistrerad
  • 2003-04-02 11:35

Det enda jag har problem med är filarkivet. Jag tyckte om att de senaste inläggen där visades på förstasidan...hur fungerar det nu??

//Manne

När allt är översatt till svenska på ett korrekt sätt är jag såld.

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
När allt är översatt till svenska på ett korrekt sätt är jag såld.

Trist nog kräver det en uppgradering till vBulletin 3.0.0 som ska släppas "snart". Den är i "beta release 2" just nu och ryktet säger att vi får vänta till i början/mitten på maj innan vi kan uppgradera.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-02 17:51

Jag saknar att man kunde se forumen Allmänt och Livsstil på förstasidan

Tillägg: Och medlemstitlarna, som Trogen medlem mm.

"[IMG] taggar"

*skakar på huvudet, går ledset iväg*

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-04-02 19:28

Jag tycker ändringarna är klockrena! Gillar den nya framsidan skarpt!!

Go go go! Fler nya coola grejer!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av littlegreencube
"[IMG] taggar"

*skakar på huvudet, går ledset iväg*

?? Vad är det med img-taggarna?

/arvid

en 'dålig' sak... jag har tappat inlägg...

Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
en 'dålig' sak... jag har tappat inlägg...

Vi har skrivit om detta ungefär fem-tio gånger tidigare och du hittar diskussioner som "var är mina inlägg?" i feedback om du söker.

Anledningen till att inläggen är färre beror på att 99mac inte längre räknar inlägg i "livsstil".

Ett "nja" än så länge, men 3.2 är betydligt bättre än 3.0. Blir väl ett Ja inom kort om det forsätter som det gör.

• Oregistrerad
  • 2003-04-07 15:48

Jag är van vid vBulletin från webForum, så jag blev bara gladare när jag såg att det var det ni använde för version tre.

• Medlem
  • Orranäs
  • 2003-04-08 10:41

99mac är helt klart på G. Den gamla versionen var alldeles för rörig för mig. Fortfarande lite rörigt kan jag tycka, men klart ett stort framsteg. Sedan kanske jag kan tycka att man kunde använda en mindre grad på typsnittet, jag tror man fick bättre översikt då. Kanske ni tänker på gamlingar som jag, men jag tror inte det är nödvändigt. Sen tycker jag fortfarande att graderingen, eller vad det nu är, på medlemmarna är ganska fånigt.

Det är ingen gradering längre, på sätt och vis. Bara "seniormedlemmar" får starta omröstningar. Dock har alla bara graden "medlem" numera.

Om detta är något som ska fixas eller förbli vet jag inte.

1
Bevaka tråden