Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Machinedrum-väska?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är lite sugen på en bra väska till min Machinedrum, då den blivit befodrad till rockbands-medlem, och färdas fram och tillbaka till replokalen en del. Har den i kartongen nu, och det suger ju, går inte ner i väskan...

Elektrons väska är i lite dyraste laget, nån som har nåt annat bra tips? Lurar på en laptopväska, kan det va nåt?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-01-15 22:13

Jag har min mono i sluminiumväska, men oftast i en ryggsäck om jag åker bort, vanliga rygga med lagom storlek är skönare att bära än aluvätskan.

Skulle nog vilja ha nåt mellanting mellan sladdrig ryggsäck, och klumpig case.

Ska tåla lite, men ändå gå att cykla med. Finns det inte laptopryggsäckar förresten? Vore ju optimalt, om måtten stämmer hyggligt.

• Medlem
  • 2007-01-15 22:49

Jag kör också med aluminiumväska, från clas-i-sjön. Blir lite stor kanske, men man får med en massa sladdar och annat bra också.

Nåt sånt här eller?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=1641761

Inte så dumt, gillar robusta saker.

Tror jag ska klämma på en sån här också, är den hyggligt stadig är den ju rätt optimal:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=389398

Kolla Bublebee och axiom. Elektronikprylar vill ha ett hårt och vattentätt skal.

• Medlem
  • 2007-01-15 23:09

Den laptopväskan är inte hög nog skulle jag tro, en MD är mer än åtta cm hög. Ryggsäcken ser bättre ut. Tänk på att det är bra om inte alla knapparna ligger emot något, då kan det lätt bli att de åker fram och tillbaka när man rör sig.

Får mäta upp tror jag.

Robopants: Du har inga länkar? Hittade nada på Google...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-01-15 23:32

Skulle nog inte satsa på aluväskan, för klumpig om man cycklar, tror på en skalman-väska om du ska cyckla...

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-01-15 23:49

Har en sådan väska till min laptop...jävligt bökig och blir väldigt tung fort. Satsa på en ordentlig ryggsäck säger jag....

http://www.boblbee.com

Dom har sin fabrik i Malmö. Trevliga snubbar! Det finns massa tuffa tillbehör att hänga på utsidan/insidan. Själv har jag ett elastiskt cargonet som tar allt från basketbollar till en påse smutstvätt som inte får stinka ner laptopen.

Woa, futuristiskt! Är dom där verkligen billigare än Elektrons väska?

Nej men bättre.

• Medlem
  • 2007-01-16 09:23

Elektrons väska skulle jag inte köra på, den är snyggare än funktionell.

Köppe man en trumaskin för 10 papp och en laptop för 15 kan man väl lägga 2 på att skydda dem. Bobblebe är bekväm, vattentät och stötsäker. Man kan dessutom köpa olackade skal och airbrusha tuffa synthmotiv.

• Medlem
  • Borås
  • 2007-01-16 13:51

Har en ryggsäck härifrån när jag är ute och filmar, den är grymt bra och ergonomisk. Kommer inte ihåg vilken den svenska återförsäljaren var nu bara.
http://www.petrolbags.com/new_petrol_site/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 21:03

Boblbee får min röst oxå. Grym rygga! (tänk bara på att du kan behöva packa MD:n i nått i ryggan, för att den inte ska skumpa runt och slå sig...

Själv har jag liten alu-väska med skuminredning till MD:n. Boblbee:n tar hand om laptop (och ev MPC500 och whisky... )

Vet inte var uppfattningen att jag har en laptop också kom ifrån. Har jag iaf inte Bara maskintrumma.

Köpte laptop-ryggsäck till jobbdatorn (sitte hemma och knappar en del på den nu), och den var rätt optimal till maskintrumman också. 900 pix, men jobbet betalar

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-04-07 11:51

Jag har ny väska, tha_bald tippsade om en skön picnickväska på hemköp, fick ner monolådan, mackimixer, moogerfooger och kablar+adapters i den, bra fack dessutom är den kylväska så den skyddar nog lite mot fukt.... rätt snygg dessutom, och ett bra fack för vinare...

+ för najs plastfat,glas,bestick och en vinskruv.... och + för priset, 80spänn.... ska fotta den så får ni se....

1
Bevaka tråden