Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oförståeligt iPod problem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det så att jag har alltid använt ipoden som den ska och så, helt plötsligt en dag så var allting i poden borta. Jag testade att koppla in i itunes och då var det tomt, men jag testade även att koppla in den på vår bärbara dator (då visas den som hårddisk) och där visar sig att låtarna finns.

Jag slår på Ipoden igen och kollar informationen, står att 13 GB (dvs lika mycket som musiken jag hade) är använt på disken, men det är tomt på låtar och videos.

Mycket skumt detta. Nu funkar ipoden inte ens i itunes, det står "Itunes kunde inte läsa innehållet i "NISSES IPOD". Gå till fliken Sammanfattning i iPod-inställningarna och klicka på Återställ så återställs iPoden till fabriksinställningarna".

Problemet är att jag vill ju ha min musik.

Nu finns inte filerna i mappen "F: NISSES IPOD", Men det står att 13 GB är använt när jag högerklickar och kollar information om disken.

Jag har ingen musik kvar på datorn så jag kan inte formatera iPoden, har verkligen sökt i forumen men inte hittat nåt liknande. (Isåfall länka!)

Du kommer inte åt något om du använder dig av tex Yamipod heller?

Jag har redan testat det, men det funkar dessvärre inte.

Låter som du ska ha en ny iPod.
Även om du fixar det känns det inte pålitligt att behålla den. Antagligen något allvarligare fel på hårddisken.

Du får väl helt enkelt bita i det sura äpplet (ordvits!) och återställa den. Skickar du in den till Apple och det är något fel på den kommer du i vilket fall som helst få tillbaka en tom Ipod.

nilsner: om du använder pc så kan man ju visa dolda filer. filerna heter då i och för sig typ: FTIH, HRSI & NHYR men är man lägger in de i itunes återfår de informationen som de hade innan (på de flesta, om man har tur). kopiera alla filerna och återställ ipoden, lägg sen över de igen. detta funkade för mig!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-01-23 19:53

Har du testat att reparera iPodens databas? Det kan du göra i t.ex. YamiPod eller Anapod.

1
Bevaka tråden