Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maillista för webbutvecklare.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 16:23

Hej!
Jag är barnsligt förtjust i maillistor, även om det känns som ett lite utdöende fenomen?
Det är ett skönt forum om man snabbt behöver svar på något av likasinnade personer. Framförallt om man som jag, frilansar, och en vänner inte sysslar med samma sak.

För macfrågor finns det ju tempen@macfeber. Men jag har saknat en lista för webbutveckling & webbdesignfrågor.

Finns det någon sådan?

Jag tog iaf initiativet att skapa en, under namnet 7472223, vilket kanske låter lite märkligt. Men det är en 'hyllning' till en maillista på samma tema som jag drev i slutet av 90talet.

http://four.pairlist.net/mailman/listinfo/7472223

Subscriba gärna, och sprid ordet till dina kollegor och vänner om du tycker att det är en bra idée.

Om intresse finns är det möjligt att man slänger upp en lite fräschare hemsida när tid ges

Kul idé! Alltid bra med folk att fråga. Sysslar själv med samma saker och frågor kommer upp hela tiden som man behöver svar på.

Nu verkar det ju som om 99 gänget kommer att dra igång 99webb inom en snar framtid så då har vi likasinnade ett forum att hysera på. Men fram till dess är detta kanon. Skall lägga till mig till listan på momangen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 16:42

Znoken, kul att höra!

Finns ju massa forum för webbutveckling, men jag gillar som sagt maillistor av någon anledning. Framförallt för små, akuta frågor

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-17 16:53

macsverige.org har en lista för webbpublicering, se:
http://www.macsverige.org/lists/listinfo/Webbpublicering.html
Det är ingen överväldigande aktivitet där, men emelanåt dyker det upp en och annan intressant frågeställning som oftast får relevanta svar.
Men som sagt, 99web låter sig vänta på...

1
Bevaka tråden