En helpdeskprodukt i form av en extension till CMS'et Joomla (Open Source-projekt) är denna:
http://www.componentslab.com/support_center_features.html
(Just precis nu när jag skriver detta är siten nere, men den var där igår, prova denna beskriving i extensionsregistret till Joomla så länge).
Joomla är här förresten, kräver MySQL, PHP och ett webbhotell med Safe Mode = Off.
http://www.joomla.org/
Martin hittade ett för vBulletin häromdagen, minns inte adressen, men det nämndes i en tråd tror jag.
En kanske lite överdimensionerad och dyr men vad det verkar oerhört bra programvara för att hålla reda på buggar i olika projekt är denna:
http://www.fogcreek.com/FogBugz/
129 dolores kostar den.
Företaget bakom denna produkt är den berömda Joel Spolsky som skriver mycket vettigt om programvarutveckling i sin blog, som tex i nov 2006 där han argumenterar för att nio (eller 15) alternativa sätt att stänga av sin Windowsmaskin kanske är lite väl mycket:
http://www.joelonsoftware.com/items/2006/11/21.html
<SKAMLÖS EGEN PR>Sedan har jag mitt eget baserat på FileMaker som integrerar Mail i FileMaker med kunddatabas, fakturering, tidigare kommunikation, vanliga ärenden mm. </SKAMLÖS EGEN PR>
Edit: Ser nu att Hagelin redan nämnt FogBugz.