Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt min dator på jobbet???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag undrar hur jag ställer in min macbook som jag använder på resande fot till min PC på jobbet. Jag har installerat Remote Access. Jag får det att fungera på jobbet men där har vi statisk adress. hemma eller när jag är borta så får jag en tillfällig ip adress. Så jag tror att jag måste ställa in DNS men jag vet inte hur.

Hur gör jag för att koppla upp mig till min dator på jobbet (som har fast ip adress, och DNS) och min macbook har ingen fast ip adress. Tack på förhand

• Medlem
  • Skåne
  • 2007-01-18 23:45

www.dyndns.com är ju en lösning för att komma åt en dator med dynamisk ip adress

Jag låter mail vara igång på min Mac när jag är ute och far. Om jag behöver få tag på adressen så skickar jag ett mail med ärenderaden ping. Mail kör då ett litet AppleScript och svarar med aktuell ip-adress.

• Medlem
  • 2007-01-19 09:13

- Registrera dig på www.dyndns.org (gratis)
- Ladda ned: http://www.macupdate.com/info.php/id/6999
- Fyll i ditt dyndns-konto i programmet

Programmet ligger som en osynlig daemon och uppdaterar dyndns-kontot med aktuellt IP, du behöver bara ansluta mot mittnamn.dyndns.org, eller vad du nu väljer. Funkar klockrent.

Hej
Jag kom på varför jag inte kom åt min dator på jobbet. Eller en vän till mig kom på varför.
Kanske det finns fler med samma problem så därför så skriver jag vad som var felet.

Min jobbdator har en statisk ip adress som jag ser i min dator. men den är inte densamma som visas utåt. så för att komma åt min dator så ringde jag vår Internetlev. och fick den som är publik. så var det problemet lös. Tack för alla inlägg.

1
Bevaka tråden