Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Avid

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-19 12:54

Hej hej, brukar annars sitta och häcka på 99musik, men nu har ett litet arbetsproblem dykt upp och jag tänkte kolla om det finns någon med den kunskapen här.

Jag sitter och jobbar i Avid Pro HD 5.2.4 och har fått ett DV-band skickat till mig som är inspelat med 32k-ljud. Har fått ett sådant för längesedan med, när jag körde Avid Express 3.x, det jag gjorde då var bara att gå in i Audio Project settings och ändrade till 32k, men i det Avid jag kör nu finns inte det att välja, bara 44.1k och 48k (jag har inte bytt dator eller ljudkort).

Någon som har något förslag på vad jag ska göra för att få det att fungera?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 14:32

Jobbar man i Apple / FCP / iMovie sfären av program som är 32k-ljud möjligt att jobba i, men ett problem att jobba i. Där rekommenderas fortfarande av användare (inte Apple ) att:

1. Skapa ett 32KHz projekt
2. Ta in allt material
3. Konvertera allt material till 48KHz
4. Jobba vidare i ett 48KHz projekt.

Hur detta fungerar i Avid's senaste skapelser vet jag tyvärr inte… Har du kollat deras supportsidor på nätet?

• Medlem
  • Borås
  • 2007-01-19 14:42

Tack för svar.
Ja, jag har kollat i Avid-forumen, men där står det bara att det ska vara som förut (att göra allt precis i den ordning du skrev). Mitt problem är dock att jag inte ens kan skapa ett 32k-projekt, det finns inte som alternativ.

1
Bevaka tråden