Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nybliven ägare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Sitter här med min nya macbook pro och har en lite fråga, vad finns det för program som fungerar till både PC och Mac. Jag tänker på program som MSN messanger, torrentprogram och direct connect.

tack i förhand!

/nils

Antar att du menar vilka program som finns i både mac- och windowsversioner? Isåfall finns det väldigt många (allt från MS Office över Photoshop till FireFox och Messenger). Det går alltså inte att installera Photoshop för Windows på en Mac och vice versa.

Sedan finns speciallösningar (sök på CrossOver etc) som gör att vissa (långt ifrån alla) Windowsprogram kan köras på en Mac med Intelprocessor utan att ha Windows installerat.

Sedan går det också att installera och köra Windows på Macen. Antingen som en egen uppstart med BootCamp (då Macen beter sig som vilken PC som helst) eller med Windows i ett eget förnster inne i OSX med Parallels. Sök på forumet så finns det hur mycket info som helst.

Men sök först på forumet på de specifika program du letar efter. Finns inte programmet kan du oftast få reda på vilka program som ersätter med samma eller till och med bättre funktioner.

tacksåhemkst mycket!!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-20 17:51

Det finns bra program till i stort sett alla uppgifter för mac. Jag skrev ihop en guide åt en switchande kompis för ett tag sen. Nån mer kanske har användning av den

macprogram.pdf (~150 kB)

1
Bevaka tråden