Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du för blåtands handsfree?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 21:13

Hellow,

Sitter och letar efter ett bra och passande bluetooth handsfree som skall till att inköpas. Är lite nyfiken på vad du använder för något, och framförallt, om du är nöjd.

Har själv haft ett Jabra som jag var nöjd med funktionsmässigt sett. Dock tycker jag att det ser lite fånigt ut är de är "för" stora. Jo, juste, hade problem när det blåste lite ute också. Lät som åskan gick för motparten (pga tokriktad mic tydligen).

Förra helgen blev jag sugen igen och gick ut på stan för att shoppa. Kom hem med en
SonyEricsson HBH-GV435 som kändes bra kring örat. Dock så har det visat sig att täckingen på den suger + att 1 av 3 samtal måste kopplas om till telefonen pga att mottagaren inte hör vad jag säger. Det är ju lite av idéen med ett handsfree att man just ska kunna prata via det :).

Så, tillbaka ska det lämnas och nytt ska införskaffas... och då tänkte jag att jag tar ett sådant som du har, om du är nöjd med det dvs (och det passar bra runt, kring, i, mina miffoöron.)

Dela med dig.....

Jag använder BlueEar (http://www.ballt.se/ballt/balltblueear.htm), både till mobilen och till Skype på datorn och det funkar utmärkt. Inga särskilda finesser att tala om, bara en bra snäcka som alltid funkar. Ljudet är inte sensationellt, men blåser det kan jag täcka den med handen och ändå lämna öppet nog för att min röst ska höras, eftersom den inte sticker ut från kinden. Enda nackdelen skulle vara att den är så liten och lätt och därmed ibland svår att hitta när den ligger i jackfickan...

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-01-25 11:40

Eftersom jag är en snobb använder jag ett antikt Logitech headset som jag köpte på ICA Maxi för 149 kr...

Plantronics Discovery 640. Lätt och smidigt, ingen vidare batteritid dock, ingen DSP, lite glapp i ericsson-laddare-adaptern. Men nöjd.
Såg att Telia-butiken har en Plantronics Voyager (minns inte vilken version) för 299 kr, jag vill minnas att den har fått bra betyg på olika håll.

Det finns headsets som bygger på principen att man har en liten clips och på clipset sitter en örsnäcka. Clipset innehåller BT-elektroniken, batteri och Mic. När det ringer tutar och blinkar det, man sätter snäckan i örat och trycker på svarsknappen på clipset som man har vid kragen/bröstfickan. Funkar mkt bra.
Jag har ett MSI-110, men det har slutat tillverkas, nokia har ett par sådana här.

Fördelar: man ser ut som att man hör hemma på den här planeten.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-02 23:52
Ursprungligen av Goflorp:

Det finns headsets som bygger på principen att man har en liten clips och på clipset sitter en örsnäcka. Clipset innehåller BT-elektroniken, batteri och Mic. När det ringer tutar och blinkar det, man sätter snäckan i örat och trycker på svarsknappen på clipset som man har vid kragen/bröstfickan. Funkar mkt bra.
Jag har ett MSI-110, men det har slutat tillverkas, nokia har ett par sådana här.

Fördelar: man ser ut som att man hör hemma på den här planeten.

Gissar på att du menar något av den här typen?

Jabra BT320s

Jag gav min fru ett Jabra BT320s. Det har fungerat nästan till fullo. Hon har en Qtek 9100 med Windows Mobile 5 och jag misstänker att de problem hon har kan ligga i telefonens operativsystem. Ljudet är bra båda vägar och den fungerar bra även i blåst. Den har också fördelen att man ser ut som en normal människa och inte som någon som vill vara upptagen.

Jag gissar att du borde kunna läsa lite recensioner på www.prisjakt.nu. Om jag inte missminner mig gjorde jag det innan jag bestämde mig för Jabran.

/.

Tjompa; huvet på spiken, Tack, respect!

Sweet Spot; prisjakt och välja Bild-fliken, så ser man snabbt vad som verkar vettigt.
Använder numera alltid prisjakt istf pricerunner....prisjakt känns bättre.

1
Bevaka tråden