håller på att organisera mitt mp3-bibliotek (äntligen). Det är drygt 900 mappar med musik som jag sitter å lägger in för hand, taggar upp och rensar en del.
Jag har ett gammalt bibliotek där jag har min gamla sortering, vad jag gör är att jag pö om pö importerar en ny mapp, taggar om å sparar den i mitt itunesbibliotek som jag placerat på en extern hårddisk. första frågan: Är detta sinnesslött, eller ett okej sätt att arbeta? (det är drygt 50.000 låtar så det kommer ta sin lilla tid, men dagens id3-taggar är helt åt helvete. Importerar jag allt på en gång kommer jag aldrig pfå ordning på det).

Nästa fråga: Sitter nu på skolan och har laddat ner ett album som jag vill lägga till i itunes. Helt plötsligt har itunes ändrat defaultmappen, vilken är på min externa HDD (som jag inte har med mig) och valt den vanliga itunesmappen användare::användarnamn:musik:itunes:iTunesmusic.
Jag är medveten om att jag inte har med mig min externa HDD, men måste den verkligen ändra mappen för det? Kan man inte importera en skiva som liksom buffras å laddas över till min externa HDD sen?

Alternativ fråga: Kan man lyssna på en skiva utan att importera den?

mycket ordbajs nu, hoppas ni fattar vad jag menar.

Uppdatering: Om man väljer att "samla ihop bibliotek" tar den bort dubletter å sånt skit i så fall?