Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Inga) nya Macar 27 mars

Tråden skapades och har fått 211 svar. Det senaste inlägget skrevs .

All rykten om nya macar och uppgraderingar, sker det på samma event som Adobe har ikväll?

det står ju redan om cs3 på apple usa hemsida, men inget om några nya macar?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 10:21

Min idé är att CS3 kommer att presenteras på en uppdaterad Mac Pro, om nu inte det drar uppmärksamheten från CS3?

Apple får se till att släppa uppgraderade iMacar idag, pallar inte vänta längre!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 11:08

Jag tror inte på nya iMacar idag, men jag upprepar att jag tror på nya Mac Pros idag. Det ligger mer i linje med PS CS3. Ett 'tungt' paket avsett för den grafiska branschen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-27 12:19

MacPro idag = Ja

Ursprungligen av bossep:

Jag tror inte på nya iMacar idag, men jag upprepar att jag tror på nya Mac Pros idag. Det ligger mer i linje med PS CS3. Ett 'tungt' paket avsett för den grafiska branschen?

Där håller jag med dig. Vore konstigt annars...

MEn om inte Apple uppgraderar iMacarna idag, när kan man då förvänta sig att de gör det? Att vänta till WWDC i juni känns lite långt, och dessutom för Apples del väldigt långt mellan uppgraderingarna, då senaste gången var i september 2006. Jag talar alltså inte om en hel remake av iMacarna, utan bara lite fräschare hårdvara i.s

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 11:47

När som helst, skulle jag säga.

Hur dags är det dags?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-27 12:18

Det är verkligen sirap i Apple.se just nu

Det är verkligen sirap i Apple.se just nu

Men klockan i USA är väl bara ungefär 3-4 på natten/morgonen till tisdag den 27e? Alltså kommer inte Apple (om de presenterar nya idag) att göra det förräns om minst 5 timmar...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-27 12:44
Ursprungligen av Anders Båth:

Men klockan i USA är väl bara ungefär 3-4 på natten/morgonen till tisdag den 27e? Alltså kommer inte Apple (om de presenterar nya idag) att göra det förräns om minst 5 timmar...

Jo det är sant! I Cupertino är det nu 03.45 så Steve sover nog fortfarande... kanske finns det hopp om kvällen ändå...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-27 12:39

Jo jag såg det men fastnade i en artikel om Eric Gadd.
Somtimes U lose är det inte så det heter.
Nåja nästa vecka är det tisdag igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 13:19

Frågan är om Adobe ser Apple som konkurrent eller parhäst? Gynnas de av att dela uppmärksamheten med Apple? Jag säger att de skulle gynnas! Det kan bli en synergieffekt. Inte minst en väldigt stor del av foto/grafiska branschen har väntat på den här dagen väldigt länge. En ny Mac Pro, ny skärm och PS CS3. YES!!!! Orderböckerna sprängfyllda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 13:30

När Apple lanserar något genom att bara göra ett pressmeddelande och lägga ut det på Apple Store går Apple Store alltid ned runt klockan 13:00 svensk tid. Exempel på detta är när MacBook och iMac 24" presenterades. Så det ser lite mörkt ut för nya datorer idag. Kanske är det annorlunda om man vill att det skall samanfalla med Adobes pressvisning senare idag.

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 16:19
Ursprungligen av chuck:

När Apple lanserar något genom att bara göra ett pressmeddelande och lägga ut det på Apple Store går Apple Store alltid ned runt klockan 13:00 svensk tid.

Johan

Njaaa,, är det så,, jag var helt säker på att det alltid varit på kvällen i Sveriges applestore går ner eftersom den går ner överallt samtidigt? och styrs av USA. Jag har inget minne av att svenska Apple store gått ner före USA,, tror faktiskt att du har fel..

F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 17:18

Nä, europeiska och asiatiska Apple Store går alltid ned först, sedan går amerikanska Apple Store ned. På så sätt är det uppdaterat och klart när amrisarna vaknar. Jag har slösat alltför många timmar efter lunch med att sitta och köra refresh i webläsaren för att fel på den punkten. Däremot stämmer det att det alltid sker på kvällen när uppdateringen skall matcha en keynote vid tex MacWorld eller Special Event.

Jag tror de väntar tills nya Intel-processorerna är släppta, och fräsar upp dem som tusan med dessa, how about that?

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-27 13:50

Känns lite som ett önsketänkande men kanske

Jag förstår inte varför de skulle släppa nya macar utan den senaste tekniken när det handlar om typ en månads tidsskillnad, speciellt eftersom de har ett nära arbete med Intel.
Det är den hästen jag sätter mina stålar på iaf.
Så jag tror inte det blir så grava uppdateringar den här gången.
Men önska på ni, ingen är gladare än jag om jag har fel

Vad är det för teknik som kommer om ca en månad? Inte hunnit hänga med i snacket sista tiden...

Intel släpper ju en ny processor i typ Maj nåt är det sagt, och om Apple har en convention i Juni så förstår jag inte riktigt varför de skulle släppa uppgradering nu.

  • Medlem
  • 2007-03-27 15:47

Jepp, lite så känns det. Men jag är verkligen sugen på att köpa en ny maskin och man har ju inte lust att köpa en av de som finns ute nu, det kommer ju snart nya

Få väl vänta till juni...

doo> Samma tankegång här..Äsch!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 17:21

oki,, det har jag missat trots typ 15 år bakom macen.. Men alla uppdatering på tisdagar är väl på kvällen?? eller har jag rökt crack igen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 17:29
Ursprungligen av Fredric:

oki,, det har jag missat trots typ 15 år bakom macen.. Men alla uppdatering på tisdagar är väl på kvällen?? eller har jag rökt crack igen..

Nu börjar jag tvivla på mig själv, men visst är det just tisdagsuppdateringarna som typiskt sett kommer vid 13:30-tiden svensk tid. Jag kanske skulle börja röka Crack.

Men jag har ju inte ens en mac utan är den mest tragiska typen av Apple-Fanboy. Dvs den typen som köpte en ny Dell, sedan en iPod för att direkt inse att det var en mac jag skulle köpt till att börja med. Nu väntar jag bara på att min Dell skall bli så seg att till och med min kära hustru begriper att vi måste ha en iMac.

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 17:35

Jag kan också ha fel, kan inget proffs komma in och hjäpa oss?

Fan vad det knastrar i glaspipan!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 17:39

Spontant känns det som om Adrian B är mer än kvalificerad för att lösa tvisten. Har för övrigt gått över till iPot.

Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 17:45

Vi får köra en Rocky Balboa...

.....Aaaadriiiiaann!!

Bevaka tråden