Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När får Airport Express 802.11n?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då jag äntligen fått tummen ur och fixat mig en ordentlig stereo tänkte jag slå till på en Airport Express och få bort ännu en kabel från listan. Dock har jag blivit lite fundersam sedan nya Airport Extreme släpptes, då Apple sänkte priset på Airport Express samtidigt. Nån som läst nåt om att en ny Express är på g? Kan inte utnyttja 802.11n själv just nu, men tjejen pratar om att slänga ut sin Acer o tjacka en Macbook, så för hennes del är det säkert nice. Plus att jag kommer väl uppgradera nån gång, och då vore det fint att ha .11n-delar i alla länkar i kedjan.
Förresten, nån som vet hur väl Expressen polar med andra routrar? har en 3com-router idag, kommer de funka ihop, eller kommer det bli strul?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-21 22:22

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6444045/wa/PSLID?mco=1643B177&nplm=MA073&wosid=dv12boiODjt52BAuc7S1uGyPtWP

Denna släpptes strax efter MacWorld Expo och den lär lira med nyare Macar som har .n inbyggt. Du måste betala $1.99 för att "unlocka" .n i datorn dock. Hur man ska göra det i dagsläget är oklart.

Expressen ska funka med din gamla router om du kör b eller g, men man vet aldrig vad som händer om du försöker koppla upp en .n-router mot en annan, för tillverkarna kör lite olika versioner av draften, som jag har förstått det.

1
Bevaka tråden