- Rotwang
- Medlem ●
Dunk dunk bank tjopp tschik tik tik klonk klank
Boff poff pyyys fschhhrrrr boff boff boff dunk tjong
Jag sitter faktiskt med MPCn i knät! Tur att jag är en grov grabb.
. . . Jag klagar inte - laptopen grillar bollarna på mig men MPCn är lagom sval.
|||Dunk dunk dunk bonk|||
Just hemkommen från hårdrock-afton (!) med Mustasch och Suicide Nation,
måste ställa saker o ting i ordning och till rätta i huvudknoppen, det är alldeles knôkfullt av grabbiga gitarr-riff därinne...
Dunk-bonk-klaschhh-tjopp...
Nu skall jag fixa en keyboard till den också.
Det känns som om det här kan bli skôj!
/R.t:M.I. på grönbete
Tja, låt mig gissa lite. Var de elva banden är placerade frekvensmässigt sett. Hur breda banden är. Hur snabbt den analyserar inkommande signal. Hur ingångarna för ljud beter sig, särskilt med avseende på compunderkrets och överstyrning.
Och säkert en hel drös till med saker.
SVC-350n har en "unvoiced detector" också, dvs den hanterar s-liknande ljud separat, funkade bra har jag för mig. Det var ett tag sedan jag sålde min. Det är i vilket fall den bästa, mest välljudande och trevligaste vocoder jag har lekt med.
Faktum är att en rullbandspelare är det enda som min sambo godkänner i vardagsrummet !
Sicken tur att en f.d. kollegas sambo frågade mig ifall jag ville köpa en rullbandspelare. Hon tyckte att den var så ful där den stod i deras vardagsrum !
Haha...
WT
Det är ju inte så länge sedan såväl SVT som SR hivade ut det mesta i rullbandspelarväg, så marknaden torde vara gödslad med billiga B67:or! Oftast kompletta med rullstativ.
Det känns som om det är enklare o billigare att få tag i bandspelare än banden till dem!
/RtMI
...faanken vad häftigt det är med USB-port på samplern - bara att trycka in sin USB-sticka eller recorder och ösa in oväsen... Allt var inte bättre förr! Muller brak bzzzz krkrkr fzzzt knorr
Jag ska fasen ha en 2" are innan jag dör. Kanske en sådan här :
WT
Jag vet var du kan köpa en...men frakten kostar nog mer är bandaren...
Mvh
Var det inte en sådan som Tears For Fears-killarna använde till Sowing The Seeds Of Love, typ varsin, ståendes i deras hem när de funderade och skissade på låtens arr? Ryktet säger att de tog en evig tid på sig med den låten, och det tog 27 dagar att välja rätt virveltrumma typ.
Det blev en TL-Audio 5021 Mk2 (rörkompressorn)
Strax efter nyår är det dags för rullbandspelare... en Revox B77.
Bra början på året
MmmmmmS-50
Efter att ha blivit blåst av Vendolin skurken med Juno 106an åkte
jag till USA i fem veckor och tröstshoppade. Det blev en Mono Evolver KEY ,
en Novation Xio synth och en Moogerfooger lowpass filter.
Så nu är jag glad igen.:)
Efter att ha blivit blåst av Vendolin skurken med Juno 106an åkte
jag till USA i fem veckor och tröstshoppade. Det blev en Mono Evolver KEY ,
en Novation Xio synth och en Moogerfooger lowpass filter.
Så nu är jag glad igen.:)
Vafalls! Hur går det med "baseboll-klubben" som skulle ta hand om honom?