Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud via nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att rigga ett nätverk här hemma där även min studio (som ligger i en separat liten friggebod på tomten). Det slog mig då att det borde gå att skicka ljud via nätverket i stället för att dra multikabel? Jag brukar använda klädkammaren som inspelningsrum och friggeboden som kontrollrum när jag spelar in någon annan eller har någon som kan ratta datorn åt mig. Någon som har några tips på hur jag skulle kunna skicka medhörning och ett par audiosignaler från datorn i studion till datorn i huset via nätverket?

  • Medlem
  • 2007-01-22 22:11

http://plasq.com/wormhole

Kanske kan vara en tanke? Bygger dock på att man har en dator med en plugin-host i varje ände.

  • Medlem
  • 2007-01-22 22:22

Tack för tips!
Wormhole borde kunna funka eftersom jag har Cubase LE att installera på "slavdatorn" och SX3 på studiodatorn. Demon är redan hemladdad och skall testas så snart jag kan! Återstår en prisvärd ljudkortslösning för datorn inne så att jag kan få en bra miksignal att skicka ut till studion så är saken biff.

Hur blir det med latency när man kör ljud via nätverk... t.ex Wormhole? Läggs det på ett antal ms svarande mot nån buffer/cache vid varje överföring eller hur funkar det?

1
Bevaka tråden