Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X, VPC och Kazaa

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-02 23:21

Har lite problem att installera Kazaa på VPC 5.0.4 i Mac OS X. I slutet av istallationen popar det upp en dialogruta (monologruta ) med texten:

Vad är felet?
Någon?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-04-02 23:46

Det går inte att köra Kazaa på VPC.

Prova http://www.winmx.com/ istället, den har jag på PZn.

  • Medlem
  • 2003-04-03 00:15

OK, jag ska kolla det.

skaffa en liten pc-burk och kör kazaa på iställte, det har jag gjort.. billigare än vpc dessutom

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-04-03 13:01

Eller prova Acquisition, har bara provat det en kortis, ser ut att fungera hyfsat. Det söker ju på LimeWire och Gnutella nätverken.

Annars är det ju Direct Connect som gäller, finns ju till Macen numer.

ett program som (trots java...) faktiskt förtjänar lite uppmärksamhet är xnap - som enligt uppgift scannar samma nät som kazaa. jag får det att fungera bra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
skaffa en liten pc-burk och kör kazaa på iställte, det har jag gjort.. billigare än vpc dessutom

Visst, för att bara köra Kazaa blir det ju MYCKET billigare!

Snälla Fredrik, vartannat inlägg som du skriver innehåller "skaffa en pc istället". Kan du inte sluta med det? Det tjänar ingenting till, du retar bara upp medlemmar (inkl. mig) med dessa inlägg.

Inte särskilt konstruktivt, eller hur?

Ni andra, har ni provat kazaa Lite? Det finns även i olika freeware-versioner.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
skaffa en liten pc-burk och kör kazaa på iställte, det har jag gjort.. billigare än vpc dessutom

Eller råna megastore. Billigare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Creops
Det går inte att köra Kazaa på VPC.

Prova http://www.winmx.com/ istället, den har jag på PZn.

Jag kör VPC6 med WinXP Home Edition och Kazaa. Fungerar utmärkt. Varför skulle det inte fungera?

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
skaffa en liten pc-burk och kör kazaa på iställte, det har jag gjort.. billigare än vpc dessutom

Vet inte var du köper dina PC burkar. Men är gärna intresserad eftersom du kan köpa så billigt. En fullversion av VPC6 med WindowsXP licens kostar 1300:-.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-04-03 19:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Arch@ngel
Jag kör VPC6 med WinXP Home Edition och Kazaa. Fungerar utmärkt. Varför skulle det inte fungera?

Hmm, var lite hastig där kanske.
jag har provat med Win95 och Win98 i alla möjliga konfigurationer och då fungerar det då inte.

Kan inte köra XP på min VPC...

För övrigt är WinMX bättre ändå

  • Oregistrerad
  • 2003-04-03 19:59

Jag kör också XP och kazaa fungerar. Ska testa win2000 snart också

Jag har XP Pro med VPC 6 och då funkar Kazaa Lite som det ska.

Det finns ju Neo som kan använda Kazaa-nätet men den måste leta upp servrar själv och indexera på nåt sätt.

Jag provade den för ett tag sedan men lyckades inte så bra. Är det någon som anänder Neo med framgång ?

varför inte limewire eller DC?

  • Medlem
  • 2003-04-16 11:42

Jo, jag kör med Limewire nu men jag tänke köra med kazaa eftersom jag trodde att den var större.
Hursomhelst, Limewire funkar relativt bra än så länge.

/3

  • Oregistrerad
  • 2003-04-16 12:07

SoulSeek funkar väl fint med Mac OS X?

Jag slutade använda Kazaa när jag upptäckte SoulSeek som jag anser vara helt överlägset.

Länken: SoulSeekX

Den har jag inte testat själv men får ta och göra det nudå.

Annars kör jag DC++ på VPC 6. Funkar lysande. Har testat Kazaa det funkade det med.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-16 13:47

Det var inte den versionen som jag använde. Jag hade en annan som hette något med py tror jag.

Den du länkade till verkar intressant dock. Ska prova den så fort Apple släpper en ny 15" powebook så att jag har en dator igen.

  • Medlem
  • 2003-04-16 16:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Det var inte den versionen som jag använde. Jag hade en annan som hette något med py tror jag.
...

Vilken verson använder du? Funkar den i OS X?
För jag har också hittat bara SoulSeekX. Gillar den inte alls. Det ekar fortfarande från papperskorgen efter den.

/3

Är det någon som prövat iCommune (den nya versionen) ? Kommentarer?

/Henrik

  • Oregistrerad
  • 2003-04-18 01:07

soulseek verkar ha svårt att hitta mycket filer, aquisition är enligt mig bättre.
DC fortfarande klar etta dock.

iCommune verkar däremot väldigt intressant, om man känner lite macfolk.

nån med osx som har lust att testa dela med mig? skicka privatmeddelande..

1
Bevaka tråden