Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IRC

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-12 10:59

Är folket här inne inte intresserade av kanalen #99mac som jag skapade på irc.sorcery.net? för det hade väl varit kanon att ha ett möte där om ca 1,5vecka eller så? Tänk er 900st mac användare som hade kunnat chatta med varandra
För tillfället har det max varit inne 3st åt gången, skulle gärna se fler där, själv är jag där rätt ofta för att kolla upp läget och idlar också en del. Men kom igen ingen som tycker det är intressant att chatta med andra här?

Jag kan inte med det här med irc, men jag ska försöka gå in

Jag kommer att fixa en egen server på irc.99mac.com.

Den kommer vara igång lagom till MWSF åtminstonde.

Där kan alla som vill starta egna kanaler osv.

• Oregistrerad
  • 2001-12-12 18:07

Martin inte planerat att koppla ihop servern med något irc nätverk liknande efnet eller sorcery ?

Jag föreslår att det byggs in en simplare java/(?) IRC klient i 99mac-siten som defaultar till #99mac på IRC-nätet i fråga, så att den stora massan 99mac läsare som inte är vana vid IRC kan komma in i kanalen med endast ett par klick.

Ett exempel på en fungerande sådan klient är Jpilot - som dock kräver IE 4.5 eller högre på mac-sidan för att fungera.

Det är fullkomligt orealistiskt att få in *samtliga* 900 medlemmar in dit, ett starkt tecken på detta är att #99mac på irc.sorcery.net aldrig haft mycket folk I sig. Jag kan tänka mig att kanalen mycket väl kan växa - men att gå från 2-3 stycken till 900 över en natt är väl att ta i

En ´officiell´ 99mac kanal låter som en ännu bättre idé?

/ [V]

• Oregistrerad
  • 2001-12-13 00:53

Hmm om någon som programmerat nätverk för java applets kan berätta för mig hur man får sin applet signerad så skulle jag nog kunna göra en till sidan, har precis byggt om min nätverlsdel så ett applet gui skulle nog gå att fixa.

Den här sidan kanske kan hjälpa dig på traven
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/security1.2/index.html

• Oregistrerad
  • 2001-12-13 11:55

Tusen takk äntligen någon med vättiga svar angående signaturer, har velat få reda på det hur länge som helst nu. Nu gäller det sig bara att förstå sig på det men det ska väl gå efter lite läsande.

snälla snälla snälla snälla, kan vi inte ta ett befintligt ircnätverk istället och i så fall IRCNet. Det vore så fantastiskt mycket trevligare för tex mig som redan ligger på IRCNet.

• Oregistrerad
  • 2001-12-13 19:14

Själv föredrar jag sorcery eftersom jag ligger där, annars är efnet också bra. IRCnet är coolt första nätverket jag var på, då på den tiden på #amigaswe ;), bara man inte väljer dalNet eftersom de alltid får netsplit, ok de är bättre nu än vad de var för nogåt ev några år sedan men ändån rädd för det, sorcery har juh möjligheten att registrera kanaler med det har man väl inte på ircnet? lika så efnet

• Oregistrerad
  • 2001-12-16 14:50

Martin ska du sätta upp egen server eller ska vi ha en officiell på något annat nätverk?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-18 20:33

quakenet?

1
Bevaka tråden