Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign: Lodrät linje t v om texten möjligt i styckeformat?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-24 11:19

Jag vill markera valda delar i text med lodrät linje några millimeter till vänster om texten. Jag vill att detta skall ske med hjälp av ett styckeformat. Är det möjligt?

  • Medlem
  • 2007-01-24 12:24

Det är möjligt om det handlar om en rad eller om man på förhand vet hur många rader det handlar om. Men det är trixigt. Man kan tex jobba med negativt indrag och specialtecken som "|".

  • Medlem
  • 2007-01-24 15:30

Funkar inte i mitt fall. Det är just att det är fråga om olika många rader och vanligt förekommande som gör att jag vill ha en smidig lösning.

(Ett (enklare?) alternativ till det du föreslår är att lägge en mycket kort men fet linje före eller efter stycke och jobba med indrag så den hamnar rätt. Men samma problem: funkar inte med olika radantal.)

Jag har blivit smått frälst i podcasten ”Theindesigner”. En riktigt duktig snubbe, Michael Murphy, ger bra tips om funktioner och alternativa arbetsätt för att skapa lösningar.
I en av podcastarna skapar han detta med hjälp av tabeller. Har tyvärr inte koll på vilken cast det var med i men ta dig tid och ladda ner alla, de är väl värda att gå igenom.

I theInDesigner - Episode 27 (VIDEO) var det med som jag syftade på. Efter nogrannare eftertanke är det inte riktigt vad du är ute efter, med ta och kika igenom några avsnitt. En del av vad han visar kanske går att använda ändå

/ Jerker

Senast redigerat 2007-01-24 17:45
1
Bevaka tråden