Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook till srt tv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-01-24 19:58

Tjenare jag har en macbook som jag vill kunna koppla in till min vanliga srt tv nu kommer lite frågor

Jag vet att man kan köpa en liten kabel som gör det möjligt. Men blir det bra bild?

är front row ett bra sätt att kunna se på dvd filmmer som liger på en usb disc. Har inte min mac hemma nu så kan inte testa den är på serveis

Tror ni att det funkar bra vill alltså kunna öpna en dvd film som är i img fårmart med front row eller något annat lignade pogram

mvh Nypan

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-01-25 15:55

Kolla om din CRT TV har en s-videoingång eller en scart som klarar s-video. Om TVn hanterar detta så finns det en liten adapter man kan koppla in till MacBookens mini-dv port. Sen tar du en s-videokabel och kopplar ihop det hela med. Bilden på DVD-filmer blir helt okej, men du lär inte vilja sitta och surfa på TVn direkt. Upplösningen kan nämligen jämföras med 640x480 på en datorskärm. Som att koppla in en 14" monitor till datorn kan man säga.

Vad jag därmot inte testat är att köra frontrow via S-video. Så det törs jag inte lova att det fungerar. Du kan alltid kolla på DVD genom Apples program "DVD-spelare" på TVn. Hängde du med?

Frontrow via S-video funkar finfint, fungerar även bra över komposit om man måste. Dock går det inte att köra filmer i form utav imagefiler, det får du använda VLC eller dyl. till.

(Hmm, borde det inte går om man monterar filerna?)

1
Bevaka tråden