Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DW: QuickTime-film och gömma lager

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jobbar i Dreamweaver MX med en webbsida där jag använder lager. På ett lager har jag en QT-film. Jag har stött på några problem som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla.

1. När lagret med filmen aktiveras så dyker filmen upp som den ska. När jag klickar ett annat lager så ska lagret med filmen gömmas men filmen ligger då kvar i synligt läge. När jag testar en webbläsare utan QT-plugin så funkar det men inte om filmen börjat spela. Då vägrar den gömma sig.

2. Filmen blir "preloaded". Det blir för tungjobbat för de med låg bandbredd så det vill jag inte ha. På sidan finns det med en preload för lite gif-bilder i navigeringen men jag har inte medvetet pekat på filmen och bett om preload. Är detta ofrånkomligt om man lägger filmen på ett gömt lager?

3. Jag vill spela upp filmen på samma sätt som Apple gör på Switch-sidorna, dvs starta med ett klick på filmen och controller = false. Hur grejar jag det där med att filmen startar med ett klick?

1. Utan att vara näsvis och jobbig. Pröva just detta i GoLive som har ypperligt QT stöd.

2. Det får du fixa till när du kodar filmen, eller alternativt fixa det med QT pro. (öppna filmen och ta command+j och ändra sedan, och spara)

3. Ta en valfri bild. Öppna upp den med QT Player. Ta command + j välj "player controls none" spara som .mov

Använd sedan denna kod:

<OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" width="320" height="240" CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab"><PARAM name="SRC" VALUE="minbild.mov"><PARAM name="CONTROLLER" VALUE="false"><PARAM name="AUTOPLAY" VALUE="false"><PARAM name="CACHE" VALUE="true"><PARAM name="HREF" VALUE="minfilm.mov"><PARAM name="TARGET" VALUE="MYSELF"><embed src="minbild.mov" width="320" height="240" autoplay="false" controller="false" cache="true" href="minfilm.mov" target="myself" PLUGINSPAGE="http://www.apple.com/quicktime/download/"></embed></object>

Tack Christopher!

Återkommer när jag pulat lite. Måste lära mig hur lager funkar i GoLive till att börja med.

Dsessutom så kan du kontrollera embed koden i golive, utan att klippa och klistra koden ovan.

1
Bevaka tråden