Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag tag på iPhoto vers 5.0 eller tidigare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle gärna vilja gå tillbaka till iPhoto vers 5.0 eller tidigare (jag har vers 6.0.5). Hur gör jag då? Jag försökte ladda ner uppdateringen till 5.0.4 från Apples hemsida men den ville inte installera sig eftersom det redan fanns en senare version.

(Jag kör med OS 10.4 Tiger så det finns ju bara vers 6.0 på mina installationsdiskar.)

• Avstängd
  • International user
  • 2007-01-25 10:09

Du måste köpa en tidigare iLife version, dvs iLife 05. Sätt ut en köpes annons, det ger säkert resultat.

Då kan jag alltså inte ladda ner den på något sätt, trots att jag har en senare version??

(Jag är alltså inte fotograf eller extremt fotointresserad, jag vill bara kunna använda mig av den tidigare "röda ögon"-funktionen som jag tycker fungerade bättre. Det rör sig om kanske 5 bilder av 100. Känns lite onödigt att slänga ut ett antal hundralappar på 5 bilder...)

Senast redigerat 2007-01-25 10:49

Hej igen,
nu har jag äntligen fått den "superhemliga" editeringen i iPhoto att fungera!
Det visade sig vara svårare än jag trodde.
- Först måste man aktivera aktivera amerikansk layout, INNAN man öppnar iPhoto (tack jobbe för tipset!) (för att kunna förstora/förminska med [ & ] tangenterna, "å" och "¨" på ett svensk tangentbord)
- Sen måste man gå in i edit mode. trycka ctrl-caps lock-9. (Det var hit jag kom först)
- SEN måste man trycka tab. (Det hade jag missat först) Först nu ser man en förändring av korset. Man förstorar/förminskar med [ ]. Tryck man ner shift samtidigt som man klickar får man en något ljusare grå färg vid "red-eye-red".

Puh. Hur f-n hittar folk sånt här? Bra funktion men fullständigt obegripligt att den hålls hemlig???

Tack Niklas och Jobbe (zombie-tråden) för hjälpen!

1
Bevaka tråden