Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymtangenterna fungerar inte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just stött på ett sannerligen intressant fenomen..
Då jag ska öka eller sänka volymen med volymknapparna på tangentbordet så händer ingenting förutom att den stora vita volymnivåangivaren i mitten av skärmen kommer fram och ökar respektive minskar volymangivelsen.

Om jag höjer eller sänker från systeminställningarna eller från olika frograms interna volymkontroller, tex VLC, så påverkas volymen som den ska men som sagt inte från tangentbordets..

Vad har jag gjort egentligen?

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-25 13:53

Har du några extrahögtalare eller hörlurar kopplade till datorn? Tex genom USB?

ja, jag har ett USB-headset, men det har jag haft länge och det har inte varit något problem tidigare..
Jag har valt" hörlurar: inbyggt ljud" (3.5mm utgången på mini) i systeminställningar..

okej jag lokaliserade problemet... av någon outgrundlig anledning så verkar volymknapparna på tangentbordet lyckats få för sig att endast påverka volymen i headsetet, även fast det inte var valt som ljudkälla ut.. jag hörde det karaktäristiska klickljudet ur dem så jag pluggade helt enkelt ut dem och allt är som det ska..

Dock är det ganska intressant hur det blivit så, någon som har något förslag?

1
Bevaka tråden