Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MItt ljudkort hittas inte av Cubase

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-25 15:52

Hejsan. vet inte om denna fråga lämpar sig här: men om inte så moderatorn flytta denna tråd..

i alla fall..

frågan är såhär..

jag formaterade om min data häromdagen. installerade drivisar osv.
ljudkortet ja har på denna data är Realtec AC97
min data är en AMD Athlon XP2200+

jag kan spela upp musik osv på datan så antar att ljudkortet fungerade..
installerade mitt CUbase Sx2, skulle börja spela in lite musik mm.
men får inget ljud, där det i vanliga fall har stått med mitt tidigare ljudkort
In: Asio
Out:Asio står det nu bara Stereo in stereo Out och ja kan inte spela upp min mp3 fil i cubase..
när ja ska prova min midi klaviatur är det samma sak, får inget ljud .(trycker ja på device setup och letar sen efter VST audiobay och sen UNder har mitt ljudkort stått, där står nu bara VST input och out put inget som tidigare,. snälla ngn som vet vad som är fel..
trycker ja på enhetshanteraren kommer följade gula frågetecken upp
multimediastyrenhet och videostyrenhet för multimedia. har detta ngt med saken att göra..
hur skall ja göra för att få bort dessa frågetecken. försökt att uppdatera drivrutin men står bara kan inte installeras.. la la la ... blir galen hoppas ngn kan hjälpa mig..

mvh /mathias

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-25 16:19

Bara för att vara helt säker: Du har väl installerat uppdaterade drivare för ditt ljudkort?

(För övrigt heter det "dator", inte data. Data är information, dator är maskinen du sitter vid)

Tjenare!

Köp ett ljudkort med ASIO drivrutiner så skall du se att allt löser sig fint. Det kan du få betydligt billigare än vad du gav för SX2. Det kan du få för runt 1000. En billig investering jämfört med SX2.

/Emil
MI7

  • Medlem
  • 2007-01-25 19:01

Dator :).
jora jag har installerat dem senaste drivrutinerna till mitt ljudkort..

allt e bara så konstigt. varför dyker inte mitt kort upp i Cubase.. finns inget att välja alls där..
hur skummt som helst!.
vet inte vad jag skall göra. ingen som vet

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-25 19:33

Släng in ASIO4ALL och testa?

1
Bevaka tråden